peppigt glad

Idag hittade jag fritidsbyxor, som satt som ens mäck. jag är rätt glad över det. jag har också ett par beställt från revolutionrace, som jag skickade tillbaka igår pga Xl (st42) var för små, way för små. Inte en hit direkt. Blev lite upprörd och kanske en smula överdrivet ledsen, mest för att jag tbh, aldrig känt mig fetare än vad jag gjorde när både fettvalkar och rumpan såg så, otrevligt ut. Kameltå liksom. Kände mig djupt besviken. Men jag tänkte att jag trots det ger det en chans och skickade en retur och med storlek större typ. Så, vi får se. Om inte dem blir bättre, så skiter jag nog i det. Så, lite uppgiven så åkte jag idag in till XXL i Luleå, och tänkte ifall jag kunde hitta ett par under 700 kr, i hopp om att det fanns nedsatt iaf. Och mycket riktigt. Ett par i stl 42, olive green vandringsbyxor, för 399 kr. Jag testade och jag kände mig helt enkelt snygg igen. Ni vet när något bara passar, och allting känns bra igen? Ungefär så.. Mycket nöjd Iza helt enkelt.
Here they are ! Känns jag, så himla najs. OCH jag kan säkerligen få på mig långkalsonger under. Vilket jag inte hade kunnat få i de andra ... Så nu får vi se om revolution race byxorna är bättre i nästa vecka passar bättre eller ej, om inte annat så kanske jag faktiskt har antingen 2 par, eller bara dem jag köpte idag. Det märks.
Som sagt, jag blev en anings överdrivet deppig över byxorna igår.. Det där med kroppsideal och kvinnoideal. Vissa märken verkar inte förstå hur en kvinna är byggd. Verkligen inte. Jag jobbar med min kroppsbild, och den är inte alltid som jag vill, ibland känner jag mig fet, äcklig osv. Men jag vet att det inte alls är så. Vad vågen säger och spegeln säger är 2 helt skilda saker. 
 
BMI säger att jag exempelvis är ligger på sjuklig fetma. Jag vet såklart att det inte alls är så, och BMI suger helt och hållet. Men bara grejen liksom. Den skeva kroppsuppfattningen. Det gör så ont.
Anledningen till att jag faktiskt oftast köper herrmodell på byxor är för att dem sitter oftast mycket bättre, och jag vet fler som gör samma sak. Jag råkar bara ha en intressant kroppsfigur som säger att jag både är en Large/Medium eller XL. Beroende på hur man mäter kroppen tydligen. Anyhow. 
Nu blir det nog att försöka fixa det sista innan vi åker ikväll till Sundsvall, där vi sedan ska sova innan vi fortsätter ner imorgon fm. Blir nog jättebra!
 
Litet vidsomsord jag hittade på reddit för längre sedan känns passande idag.
 
känslor, phonepictures | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Härligt att du hittade ett par som passade och var prisvärda :D

Svar: Jaa, det kändes väldigt skönt faktiskt :D
Iza aka izumii

Upp