Fröken Klantig, rapporterar halt underlag

Lite som rubriken råder, och står, det finns liksom. Ingenting som är mer typiskt än mig än att halka på is som ja. bara är jävligt hal. Imorse runt halv tre vid en rondering tyckte visst isen att det var dags att visa vem som bestämde. Det slutade med skrapsår och ett fortfarande ömt och svullet knä. Jävla ... IS! Det har ju varit lite "varmare" runt 2-5 plusgrader i helgen. Mot våra annars 10-15 minus på nätterna. Nu vart det ju lite kallt igen, såklart, dvs all snö blir ju is. YAY. 
 
En lite smått nedslagen jag, åkte till en mack för att jag hade ju givet inte första förband med mig, paniklägga om lite och tvätta med alcogel och sen fortsätta jobba. Kommer få ett väldigt fint blåmärke där sedan. Det börjar redan formas. Det absolut mest roliga, är att de som känner mig, behöver ju inte ens fråga vilket knä jag slog i. Det är lite av en grej, jag tror jag slagit upp samma knä mer än vad jag vill. På exakt samma ställe. Ärren börjar bli.. Väldigt smickrande nu...
Notera att detta är från ett 2012, och en gammal mobilbild där jag bara förstärkt för att färgerna ska synas. Men, det vänstra som sagt. Det är ju inte snyggare nu direkt. 
Så, vad har jag gjort för att få det fula ärret från början?
 
Jo, detta:
- Sprunigt nerför en handikappramp i högstadiet, snubblade och landade uppenbarligen på vänster knä, i februari, på en grusigt, blaskig skolgård.
- ramlat mot en bryggkant vid fisketillfälle 2 ggr
- ramlat av cykeln på hala isfläckar, och fått "ytliga" skrapsår.
- halkat rent av flertalet ggr där samma knä fått ta smällen
- halkat på en isfläck på jobbet (dagens), och fått ytterliggare grusmärken/sår som säkert lämnar fina ärr
 
På ett ungefär. Utspritt över åren, men ja. Alltid, verkligen alltid. Samma knä, samma plats. Det är helt jävla sjukt. Tycker iaf jag. Men kanske är så, man slår alltid i ett knä eller arm, eller liknande mer än andra?
Några fina blåmärken genom åren för skojjs skull:
Att skaffa sig ett blåmärke dagen innan balen i gymnasiet, på armen. Sådär så den syns jättetydligt. Jag är fröken klantig. Jag har fotat en del av mina märken ja, men inte alla som tur är xD HAHAHA.
 
Anyways, fröken klantig ska göra sig något att äta tror hon minsann. 
Hoppas ni haft en bra helg!
 
En liten notis med: de flesta blåmärkerna är från jobben...!
allmänt tjafs, phonepictures, tillbakablick | |
#1 - - Jenni Lenita:

Aj satan i gatan! 😖 Ser ju fruktansvärt ut det där och ja, tyvärr är det förbannat här i norrbotten om det här med is och halka så här års ☹️ Hoppas du håller dig på fötter i fortsättningen och inte gör dig illa mer 😘

Svar: Jaa, jag tog ju dock inte med de senaste "skrapsåret" dock, mest för att de ska få läka först. xD hahaha. Det ska jag se till att göra :D Tack jenni <3
Iza aka izumii

#2 - - Emmaline:

Men åh stackare! Använder du broddar?? Om inte, så testa! Det hjälper iofs inte när man cyklar, men ändå... ^^

Svar: Har inte riktigt haft behov för det, egentligen. Men när jag ska till den platsen jag var på, kanske ? Hahaha, vem vet.. Eller så får jag förbli klantig och lära mig vart jag INTE ska gå xD
Iza aka izumii

Upp