Ekar det tomt?

Det är fortfarande lite halvovant att se designen (eller omgrupperingen), på sin inloggningssida på bloggen. Färmst skrivrutan, där jag nu kan välja annan teckensnitt? Hmm, det kändes lite knas först, att ha för olika inlägg olika snitt? Märkligt...Jag tror jag skippar det just nu iaf. Tills jag vet hur jag känner för det. Annars då?
Jodå, jobbar nu min 3e helg på raken. Skulle jobbat nästa med, men iom begravningen nästa vecka blir det inte sådär super, så har sökt ledigt, iom att jag är hemma i södra Sverige då. Sådant som händer. Blir en eventuellt känslovecka, hurra vad roligt. Not.
 
Så, därför har det ju också inte blivit så mycket bloggande.. Men det kommer, får se om jag kör något inlägg hemma från Vikingstad i nästa vecka.. Haha, kommer ju ta med mig paddan, sen får jag se om jag kan lösa lite bilder till er på samma gång. Det jobbigaste är ju att bilduppladdningen inte funkar från ipaden, men det finns sätt att gå runt det. Även det kommer nog lösa sig. Allting löser sig som känt.
 
Sist fick ni en kul rapport om Fröken Klantig, känner ni också att ni ha en sådan sida? Nu tänkte jag dela med mig av något roligare, nämligen lite härligt NORRSKEN. Förlåt, Nordlys.. haha, fick nattjobb i Piteå, och fick ett litet tillfälle att fota lite episkt starkt norrsken. Bilderna vart väl egentligen lite sådär, men jag har ett "trasigt" benfäste på stativet som gör att det verkar lite mer ostadigt.
Det var ändå ganska starkt liksom, och kortvarigt, men ändå rätt fantastiskt. Fick ju häromnatten uppleva något ännu mäktigare, jag fick dels se min första "corona" eller som de kallas, när det liksom skjuter ut norsken från en centerpunkt typ? Jag tror det är något sådant, inte sett det innan iaf, och det var sjukt coolt.
Det verkligen dansade över huvudet på mig, sinnesjukt. Lade en liten film på instagram stories, det var ballt. De sista är från min instagram, ljusade upp dem då instagram ibland tenderar att göra dem lite mörkare ibland.. Men det var som sagt rätt häftigt. Och då svor jag väldans högt över att inte vara ute och fota med kameran. Var helt sinnessjukt. Albin som då var på övning hade en så mycket mäktigare show tror jag där ute i skogen i det kolsvara och vackra stjärnklara kan jag tänka mig. Så häftigt. Snart dock, är ju ljuset tillbaka. Det senaste norrskenet jag fotade förra året var runt 22/23 april. Så.. Inte långt kvar dit nu..
Nu ska jag snart åka och handla tvättmedel så vi kan tvätta våra kläder, det var visst HELT slut. Ojdå... Sen ska vi förbereda inför sommartid, gos, och våfflor imorgon <3
 
Hoppas ni har det fint därute ! :D Kram på er 
allmänt tjafs, norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - Jenni Lenita:

Fantastiska bilder som alltid <3
Hoppas att resan går bra för dig <3 Vilken dag åker du? kram kram

Svar: Tack så mycket Jenni! :) <3 Jag åker ner imorgon kväll. kram <3
Iza aka izumii

Upp