creative mind.

Ibland är det som om den kreativa sidan av mig är död. Liksom, jag har suget, inspirationen, men det kommer inte längre. Listan på ursäkter är lååånga, dåliga och rent ut sagt bara. Kass. Det är lite ilska på det, tillsammans med att låsa sig själv i dubbelknutar som inte ger sig. Så, snubbeltrådar så nära inpå när allt kommer omkring. Inte skitkul, men så snubblade jag då istället in på lite gamla bilder, såsom dessa:
Nyredigerade dock, men dessa är från 2014. En "kreativ" dag i februari. Jag har alltid gillat att fota/rita hjärtan. Jag vet inte, det bara är så.
Jag stängde in mig i köket på dårvarande plats och bara gick lite bananas. Det var roligt, men det var så sjukt länge sedan jag gjorde något sådant här, eller fotade droppar i vattenkranen:
Det liksom känns inte som samma sak, jag har inte hittat hur jag ska steppa upp mitt fotograferande kreativt och jag blir tokig på det. Samt att under mina mest "kreativa år", så har jag ingenting kvar. Förutom några mindre nersparade "mindre" och dålig kvalité från sidor man uppladdat dem på. Jag var såå stolt då, (runt 2008-2009) bland annat. Men. När jag ser tillbaka så ser jag ju givet att jag är helt enkelt på annan nivå idag, kanske mindre kreativ på det här sättet, men bättre på andra saker.
 
Ja, det är mycket som det känns som saknas lite i det kreativa tänkandet och skapandet just nu, och varit hyfsat ihållande sen min svacka för snart 5 år sedan. Jag fotar gärna och jag älskar det, men det är som om det är annat nu, annat mål, annan inriktning. Och precis som med allt annat, så växer man. Nya mål, nya utsikter, nya möjligheter, nya utsikter. Verkligen på det sistnämnda.
Men, det kreativa hoppas vi kommer igen snart, vilket jag tror det sakta gör. Jag hoppas på mer sommarnätter äventyr och vandra mer och hitta mer balans i sinnet. För den kreativa delen från förr, tror jag bottnade sig i att jag var så .... kaos. Deprimerad och kaos. Utan kontroll. Nu ska jag med andra ord finna kreativa Iza i ett bättre och gladare skal. Så, är ni med mig?
fotografier, personligt, tillbakablick | |
#1 - - Jenni Lenita:

Men IZA!! Du kan ju, dessa bilder är ju så jäkla grymma ju <3 Du måste kreativ fota med mig nångång ;P

Svar: HAhaha, Tack Jenni! :D Jag tycker jag kunde gjort bilderna bättre, men haha. Det fanns en kreativitet bakom dem...! :D Vi får lösa det ;)
Iza aka izumii

#2 - - Emmaline:

Åh jag känner så igen mig... men jag har accepterat att kreativiteten har sina cykler liksom. (Sen har man ju alltid massor av ursäkter ändå haha!)
Känner som du att jag också vill steppa upp fotograferandet lite.. testa nya miljöer eller liknande. :)
För mig handlar det mest om tidsbrist, men till hösten kommer det troligtvis bli en stor förändring i mitt liv som kommer frigöra betydligt mer tid åt kreativitet! Yaaay ^^
<3

Svar: Jag jobbar med den där acceptansen (typ alltid pågående projekt), men det är ändå en viss panik i det ibland. Man vill framåt, men man står still liksom >.<.Jo, men precis. Jag vill hitta "mitt", kanske inte en nish så sett, jag vet vad jag är bra på, men jag vill kunna förmedla det likväl till resten också!

Jo, den är det ju också, men då brukar man höra "du får prioritera", eller tidsbrist är en dålig ursäkt med..! Ibland iaf. Låter spännande med förändring !! Håller tummarna för att allt blir så bra som du önskar <3
Iza aka izumii

Upp