Stora Sjöfallet.

Och så kom dagen, den där lediga helgen, den där tanken och äventyrslysten igen. Och för det första, en dröm jag aldrig trodde skulle vara sann för 4 år sedan. Ända sen Jonna Jinton, delade sina bilder därifrån, och av de bilder jag sett rent generellt från området i sig. Laponia, så har jag längtat efter att få se det med egna ögon. Jag har alltid haft en slags dröm att roadtrippa genom Sverige, och norrland, och well. Nu bor jag ju norrland, och jag har aldrig känt mig mer hemma någonstans. Hursomhaver, idag åkte jag och sambon till Stora Sjöfallets Nationalpark, en mini mini vandring och bara beskåda dessa vackra vyer. 
Jag blev hög, sådär mysigt hög man blir av något så vackert att man inte ens kan beskriva det i ord. Helt enkelt magiskt. Och nedan nu kommer en del härliga bilder att ta plats:
Stannade till lite vid ett ställe innan Stora Sjöfallet, himla fint. Och bara knappa 3 minuter in på vägen kom ju renarna så klart...!

Även om vädret kanske inte var det bästa, gjorde det mig absolut ingenting. Det var helt enkelt magiskt ändå. Men, en sak.. Nästa gång det blåser är det nog bra om jag sätter upp håret, så jag kan se vart jag går:
 
Jag kunde verkligen aldrig i mitt liv, ens drömma om att få vara här. Få uppleva allt det här. Jag är så fruktansvärt tacksam för att jag är här, men den finaste mannen någonsin, min alldeles egna Albin. Jag älskar honom såå himla mycket. ♥
 
fotografier, norrlandäventyr | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vilken fin plats, förstår att du trivdes :D

Svar: Det var helt underbart, :)
Iza aka izumii

#2 - - Angelica Wåhlin:

Men oj, så vackert!

Svar: Det var det verkligen! :D
Iza aka izumii

#3 - - emma:

oj så fint!

Svar: Det var verkligen superfint där ! :D
Iza aka izumii

Upp