den disigt vackra världen av frost.

Och jag orkar inte ens, ta mig ut idag. Jag har jobbat natt, och jag bara känner mig sådär halvmör. Jag vill, men orken.. orken är inte med mig. Imorgon kanske, tillsammans med sambon. Ja, det låter bra. Fotade magiskt häromdagen, och det är fortfarande precis lika vackert som då. Bitvis vill jag fota lite på kvällen, men det är närmare 18 minus eller kallare ibland, känns så åtminstonde. Normalt brukar jag inte klaga, men med ett stativ i aluminium så, ja. Blir det snabbt jääävligt kallt. Inte pepp. Inte askul.
Men å andra sidan, en dag ska jag köpa mig ett kolfiberstativ. Är lite inne på att testa enbensstativ, någon som har erfarenhet? Också för att istället lägga nästan 3000 kr på kolfiberstativ med 3 ben, kanske ett enbens kolfiber stativ för 990 kr kanske är lite mer, bra början?
Lite tankar, lite får vänta och se. Det kommer. Allt tar sin tid. Det är ju inte liksom, dyrast som är bäst heller alla ggr, så ska läsa på en del, kanske åka till Cyberphoto i Umeå, bara för att jag kan? Vem vet...
 
Anyhow, igår. Inatt, snarare tog jag en rätt grym mobilbild på frost och röken från värmevärket inte så långt bort från oss, kolla in:
Det var lite halvcool effekt ändå kan jag tycka. Försökte att minska blänk från lampor, gick ju.. Sådär. Men ändå. De vita frostfyllda träden levererade så mycket ljus. Helt insane underbart. Jag älskar vädret just nu... kallt, snöigt och frostigt. Blåa timmen är då aldrig så vacker som när frosten lyser såhär. <3
 
Helt helt underbart. Båda bilder är från Instagram från igår. (Fortfarande privat konto, vill ni följa, skriv gärna till mig, så kan jag acceptera förfrågan)
 
-
 
Nu ska jag också snart ta och fixa lite mat, kanske slänga mig i badkaret, pga så himla frusen nu för tiden. Mer än jag brukar vara.. En del av mig tycker ju liksom att det inte är SÅÅ kallt egentligen, men kroppen är av annan åsikt... Så, ett bad med skum? Låter väl inte alls dumt? Nej, tänkte väl det.. Så kan jag ta min sista glass också.
En natt med jobb till, sen blir det 4 dagar dagpass, 12 timmars och sen är jag ledig i princip en vecka. HEJ FOTODAGAR! Tänkte också, se om jag kan steppa upp mitt fotograferande i år, bli lite mer hajj på det jag gör.
Avslutar inlägget med en pepp Iza, på en av våra första promenader i Boden 4 februari förra året. Lite kortare hår, lite ovetande om vad som ska ske, och med en ljus bild framåt i tiden <3 Och givet, töntar sig framför kameran ...!
 
allmänt tjafs | |
#1 - - Emma:

Enbensstativ verkar vara guld! Pappa kör med sånt och det ser sjukt smidigt ut. Är inne själv på att köpa ett + en ny tripod. :D
eBay är min bästa vän nuförtiden, för där har de ju ALLT till en tiondel av priserna i Sverige.... nackdelen är väl den långa frakten men där får man väl väga lite.. ^^

Svar: Jaa, det verkar som att man borde ge det en chans iaf! Kollat på kolfiberstativ mycket nu, dels pga enormt kalla dagar bland annat... Och sen att det är LÄTT och SMIDIGT att ha med sig.. Så, man kanske ska ? Trots allt.. Lite sugen som sagt.Jag har aldrig beställt från ebay tbh, men köpt öronproppar från London (något apotek ish), har jag däremot gjort ! Dem jag älskar, säljs inte i Sverige, sjukt kasst :(
Iza Palm

Upp