Årsresumé del 4!

Och nu, den intensiva delen av hela 2017....
 
Oktober: Slutklämmen på utbildningen, fredagen den 13e skrev vi sista provet på vu2 och jag vart godkänd, dvs nu var jag färdig väktare. Nya bekantskaper och mycket fina stunder. Jag fick också jobb, 6 oktober blev jag kallad till intervjuv, den 16 oktober fick jag jobbet, skrev papper den 18e okt, och 21 oktober var mitt första arbetspass som väktare. SÅ HIMLA ROLIGT!
 
Hade även mysmiddag med en tjej från väktarskolan och skådade sedan detta lite senare på kvällen och njöt som tusan i fulla drag. Magiska norrskensperioden har börjat. Ordentligt nu.
 
November: Hela november var rätt sjuk, jag jobbade som mest i hela mitt liv hittils, landade på hela 207 timmar allt som allt... Så ja, ni kan ju tänka er.... Det fanns inte sååå mycket tid över till fritid etc.. Jobbade mycket på annan ort. All tid jag fick innebar att försöka se till att vara med Albin och ja, vila och ta det lugnt. Sov inte superbra när jag jobbade, men så gott som. Det var intensivt..
Vinterdagar började komma, liksom kyla. Småsnö och frost, och 17 november började snön komma på riktigt. Det ligger kvar fortfarande trots plusgraderna som kom en kort sväng. Snöstorm och grejer. Fantastiskt om du frågar mig...
 
December: Och sista månaden, vad hände? Jodå. En mycket lugnare månad med jobb, men ändå ganska stressande. Här hade ekonomin verkligen jobbigt, mest för att vi båda var lite stressade på det planet. Men visste givet att de klart skulle lösa sig. Det gör det alltid, det bara kändes extra motigt. Jag fick en snöig födelsedag iaf, 18 minusgrader och frostigt landskap. Äntligen. 
Vackra vinterland <3 Helt amazing. Sen lite behövlig ledighet och umgås med familjen. Det var väldigt skönt, mycket trötta var vi dock. Men det brukar bli så... Som tröttast. Fint att få träffa alla syskon igen också. 
Julen var väldigt mysig och fin. Nyår innebar sova tidigt isäng, för 2018 skulle börja med att jobba. Så, jag sov igenom 12 slaget och bara sov. 
 
2017 allt som allt, var en underbart år, på väldigt många plan. Jag har sällan planer på vad jag ska uppnå med året förutom att göra det till det bästa. Och jag är på samma spår igen, Gårdagen har passerat, det är historia. Man kan blicka bakåt, men att ta vara på dagarna för vad dem är, det är ändå så himla fint. 2018 har enorma potential och det kommer förhoppningsvis innebära en del fina saker för oss, och allt därtill. 2018 kommer lillsyrrans bebis, jag blir moster för 6e gången, Emma ska gifta sig med sitt livs kärlek, och ja. Ni hör ju, det kommer bli otroligt fint år. ♥
Tack till alla som följer mig, och lämnar era spår här. Jag har varit lite dålig på att kommentera och komma ikapp er, men jag läser ! Och allting.  Ni är grymma ! 
 
fotografier, tillbakablick | |
#1 - - Anna Nilsson:

Men guuuud! Det där vackra norrskenet! *_*
Har inte lärt mig inställningar på kameran... fortfarande ... så får aldrig några fina bilder när det är sådär :C

Svar: Tusen tack !! Det kommer, var sak tar sin tid :) Stativ är en bra grej...! :D
Iza Palm

Upp