32 minusgrader. Hurr.

Ohmygod, jag är i en skräckblandad förtjusning. Haha. Dels är det sjukt härligt med kyla, men att fota i 32 minus, oh fy satan !! Vad roligt, kallt och kul det är. På något sätt är det kul för att jag har ett stativ i aluminium... Behöver jag ens säga HUR kallt ett sådant blir i kylan? Inte ens vantar hjälper.. Haha. Men ett nytt stativ, i kolfiber eller annat inte lika kallt material skulle ju vara bra till nästa vinter.
 
Anyhow, det var ju rätt kallt igår då som sagt, idag är det massor med snö som faller från himlen, rätt mysigt det med, tänkte se om jag kommer ut en liten stund med. Vore rätt skönt ändå. Försöka med att kanske ta en härlig selfie med all snö som faller på mig, eller hur?  Jag har sett andra ta sådana selfies, och det ser ju så mysigt ut! undra om jag kan ta något liknande fint? Jag borde ju klara det..! Haha. In i skogen kanske? 
 
-
 
Igår när jag åkte ut på lite starchasing, så var det 34 minus på sina ställen, och runt 30 minus där jag sedan tog några bilder. Jag älskar stjärnklara nätter ♥
Månen var en fin skärva, och lyste lite lagom. Här dock så hade jag ju gatlyktor bakom mig, bara en snabbstopp någonstans innan Sävast. 
Så, där stod jag helt enkelt. Försökte ha lite värme i bilen, och stod och hoppade medan jag knäppte den första bilden.
Men, jag fick några hyffsade bilder, och här kommer dem i en liten bomb nedanför, jag blev lite glad åt det hela ändå. Var rätt mysigt och helt tagen av det. Dock måste jag börja hitta bra spots för stjärnskådning ... Rent generellt.. Jag känner ibland att jag bara åker planlöst för att hitta spots. Det går jättebra, not. Haha. men det blir nog snart bättre. Men, stjärnor och vinter i 30 minusgrader:
 
 
fotografier | |
#1 - - Emma:

Magiskt fint!!
Själv cyklade jag precis hem i plusgrader.. kändes trist, men samtidigt lite behagligt ^^ hahah

Svar: tusen tack Emma! haha. Jag får nog ha mina minusgrader ett tag till . . Men kanske inte 30 minus 😂
Iza aka izumii

#2 - - Jenni Lenita:

Åh, alltså älska himlen <3

Svar: Tusen tack Jenni <3 Det är sjukt fint :D
Iza aka izumii

Upp