Thank god it's monday (?)

Nu var det visserligen sagt att dem skulle riva upp golvet idag, halv åtta. Ish. Det var redan bestämt. Igår vart jag också inringd för att jobba idag, vilket är HELT ok, till och med bra egentligen. Men jag skulle varit ledig annars. Lediga dagen blir imorgon. Med VC, ringa samtal och annat fixa. 
 
VC besök pga bröstmuskeln. Ska ta någon sänka för att utesluta lunginflammation. 
Ringa Bodens Bilservice pga bilen är trasig.
Sortera tvätten, fixa bilder, och vända dygnet. För på onsdag jobbar jag natt.
Liksom torsdag, fredag och lördag. 
 
Det kanske låter som det är lite, men mycket som hände idag, väldigt mycket. Kvällen nu avslutades väldigt tråkigt. Det var norrsken, jag ville åka och fota. Det hela slutade med att jag fick ringa bärgningsbilen pga att något i bilen gick sönder. Drivaxeln tror vi, eller ja. De snälla farbröderna som fanns på Gruvberget där jag befann mig. Snälla människor, kvällens hjältar till och med. Det var nästan 18 minusgrader och de hjälpte mig så jag fick vänta inomhus istället för att vänta i bilen i kylan. De pratade och hjälpte mig med nummer till bärgare osv. Guldvärt.
Jag kom precis hem, och jag kan inte somna riktigt än. Jag är trött, och ledsen på samma gång. När saker blir för mycket så blir jag bara så vansinnigt trött. Trött trött trött. 
En del av mig vill bara gråta, dra täcket över huvudet. Men det går inte riktigt som jag vill, för då spänner jag kroppen och då gör det ont i den spända dumma muskeln under bröstet. Så idag var ingen bra dag, inte alls. Det enda som var bra, var att jag kände, jag lät det vara och jag får en chans att veta hur en sådan där dag kan kännas. Nog för att det kanske för en annan är en "normal" dag, så är det inte en vanlig dag för mig. Jag har knappt hunnit stanna upp idag. En varm dusch, krama nallen Hugo ikväll och sen sova lite. Imorgon bitti ska jag som sagt gå till VC, ringa bilverkstaden osv. Det är vad jag måste göra imorgon bitti.
 
Vårat hallgolv imorse. Fuktskadan...
känslor, personligt | |
#1 - - Emmaline:

Men fyy för bil-haveri i kylan!! :( Då skulle nog de flesta vilja dra täcket över huvudet..
Men bättre tider kommer! <3

Svar: Ja det var ingen höjdare som avslut på kvällen, tacka underbara människor som finns där och ställer upp, gudomligt underbart. Idag är bättre, bilen ska kollas tidigast i eftermiddag eller imorgon. Såå får jag snart veta mer vad felet är...! Tack Emmaline <3
Iza aka izumii

Upp