let there be time.

Jag hatar att vara sjuk. Men imorgon ska jag jobba igen. Skulle jobbat idag, men det kändes som att det är bättre att vara mer frisk än vad jag är, innan jag går tillbaka. Dels för att jag som sagt, kan verkligen inte minnas när jag haft såhär hög feber och varit dålig i flera dagar. Inte helt okej. Syrran, Emma skrev något om när vi hade halsfluss för 25 år sen, vi hade det samtidigt (sa jag att jag var 29 nu?!) och det kanske är någon gång då jag hade hög feber sist. Iaf som jag vet om. Så, jaa, jag blir inte sjuk ofta. Jag har oftast bara lättare feber när jag blir hängig, men detta är nog första gången på väldigt många år.
Jag har dock inte haft halsfluss sen dess dock, mirakel pencilin minst sagt. Dock har jag väl jinxat det rätt saftigt nu, men hoppas ändå att de ska hålla sig borta ett tag till.. Känns som hostan redan rivit sönder hela halsen ändå.
 
Jag har haft mer energi idag, iaf. Det är ju åt rätt håll. Hostar osv, men mindre. Låter fortfarande lite täppt/typiskt förkyld rösten ni vet, men ey, det får gå. Bara jag tar det lugnt ska det nog gå bra. Sålänge jag slipper bli sjuk på ett tag nu.. Imorgon ska vi jobba och det är lite halvjobbigt med timmarna nu, vi kommer inte ses så mycket jag och sambon just nu, vi jobbar om varandra. När jag börjar så har Albin slutat jobbet, och när jag kommer hem, så ska han upp typ till sitt jobb. Några dagar ledigt däremellan, men nu är Vintersol i framfart igen, och vi ber till alla gudar att det ska slippa ett lika dramatiskt avslut som förra året.
Kommer nog aldrig att glömma ljudet av ambulanserna och sedan för att få smset från sambon om den "skarpa olyckan". Jag vill fortfarande inte gå in på mer om det än så. Det som finns att läsa, läs det istället.
 
--
 
Nej, nu blir vi lite gladare i det här tycker jag. Såsom att jobba är bra, jobba är bra. Och att hoppas få iaf minst 3 veckor ledigt i sommar = jobba som ett arsle tills dess, sen ska vi se om jag kan lösa en mer heltidstjänst framöver. Så att man får lättare med att eventuellt ta huslån etc. Behovare i all ära, och mycket timmar, men det är inte en bra grund med lån. Tyvärr. Men vi får se vad som händer. 2018 är bara i fas 2 av 12 månader, så. Let's face it. Det är bara början nu. Och det blir bra. 
Det är bara en dag med mycket tankar, en typisk tänka massor måndag. 
 
 
Nej, nu ska jag och mitt rantande huvud ta och redigera lite till, kanske, eller fortsätta slösurfa lite till. Sen ska jag lägga mig i sängen bredvid min älskade sambo och känna extra mycket kärlek ♥
Jag älskar verkligen den där pöjken alltså. Ända från Böxhölm, och Vikingstad, enade i Boden ♥
känslor | |
#1 - - Emma:

Men blä för att vara sjuk! Skönt tt du mår bättre iaf :) Och hälsan går före jobb! Även om det är svårt att leva efter ibland, men man tjänar på det i längden.. :)

Svar: Jaa, det suger verkligen, men nu så. Smådyningar efteråt kommer man alltid att ha, men jag är tillräckligt frisk idag för att jobba iaf :) jag är livrädd för att vara borta för mkt, men detta är första gången jag faktiskt är sjuk sjuk på nya jobbet, så. Vi får ta det som det är xD
Iza aka izumii

Upp