I thought I've never see the day

I sjukdomes månad, verkligen inte överdrivet så får man samtidigt rätt mycket tid att tänka, och något märkligt slog mig. Jag vill börja vandra, vilket i sig inte bör komma som en överraskning. Dock har ju suget blivit mycket starkare nu också, och jag sitter just nu och googlar på leder och bra att tänka på saker.
 
Jag vill ju jättegärna någon gång ta mig igenom Kungsleden, men det kommer nog inte vara i år iaf, men ett långsiktigt mål.. Däremot kan man ju säkerligen ta lite mindre "mjukstartar" leder till en början. 
Och det verkar finnas en del iaf. Så ska googla mer och ta reda på mer.. Men suget har ju defintift kickat igång.
Att upptäcka kicken i att vandra, dricka vatten ur källa, och fjällen. Att tälta, elda och känna doften av skog, svett och bara leva. Alltså, det vore så förbannat härligt ändå.
Här från inte en vandring, men från en magisk plats runt Porjus nationalpark ish? Haha, facinerad över tystnaden på bilden. Så sjukt underbart.
Att vandra genom Laponia med liksom. Alltså ja. Jag vill så gärna. Vi får se vad året bjuder på. Först tänkte jag dock bli något friskare än vad jag redan är....
 
Så, målet då?
Att i år ska bli året jag börjar att vandra tillsammans med min fina Albin ♥
fotografier, inspiration, norrlandäventyr | |
#1 - - Nathalie Isaksson:

vandra låter ju hur mysigt som helst! speciellt i skogsmiljö med kameran i handen och en kaffepaus mellan varven =)

Svar: Jaa, jag tror det kan bli hur mysigt som helst :) Skulle vara så roligt att börja upptäcka mer av Sveriges natur <3
Iza aka izumii

#2 - - Emmaline:

Åh det är ju helt underbart att vandra! (om det är bra väder och inte blir för länge..^^) Låter som en riktigt bra idé att förverkliga framöver :D
Funderar själv på att ta en dagstur eller liknande till Jämtland i sommar, men får se. Det är ju såå mycket man vill göra, och gärna allting samtidigt..xD

Svar: Men eller hur !! Just nu ska vi snart börja planera för sommarens planering / roadtrip snart.. Och det kommer jag också berätta mer om sedan, men satan alltså. Längtar redan så in i bomben ! Och hoppas turen till Kebnekaise blir som vi tänker oss i höst :D
Iza aka izumii

#3 - - Jenni Lenita:

Åh ja det här vill jag också. skogen, kameran och lite picknick med sig. Bilderna får mig verkligen att drömma till sommaren och alla dessa underbara skogar <3

Svar: Det vore så mysigt liksom !! :D Trots att bilden togs i oktober? :D <3
Iza aka izumii

Upp