förkylning, feber och hosta.

Ohyeash, life is great! Typ.
 
Igår så var ju Jokkmokks marknad på tapeten, trots att hostan blivit bättre, så hade jag nu istället en täppt näsa och en nådigt snorig när du minst anar det näsa istället. Men vi bestämde oss för att se hur länge vi (läs jag), orkade då istället. Men vi tog oss dit, och det är jag glad för. Det var mysigt och fint. Dock orkade jag aldrig stanna länge nog för att faktiskt se renracet, som dels var det jag som mest längtat efter. En nådigt ledsen Iza fick känna sig besegrad helt enkelt. När vi väl kom hem visade det sig att jag hade fått feber på kuppen. Säkert därför jag varit så hängig ... Örhm. Jag är ju ovan vid att ha "hög" feber, så när tempen visade 38.5 graders feber, ja. Då kände jag mig rätt nerslagen kan vi väl säga....
Men, jag fick ju iaf se renrajden iaf.. Så det var ju inte helt förgäves så att säga. xD
Det lilla jag tog. Orkade inte leta en bra / bättre plats i folkmassan iom att jag fortfarande hostade så mycket. Så, till nästa gång, nästa år, så ska jag vara frisk och bjuda på såå mycket mer bilder. Dessa 2 får sammanfatta just nu. Det var fint längs vägen och jag tog lite bilder även då. Men just dessa får visa att jag iaf var där. Så att säga. 
 
Nu ska jag försöka, medan jag har lite energi, att göra oss lite mat, kanske ta tag i disken. Inte överanstränga mig direkt, men ja. Ni vet.. Jag tror inte jag har lika mkt feber idag, men bättre och vara försiktig så att säga. 
Nu är jag ju mest bara nådigt förkyld. Ska bli kul och jobba 12 timmars imorgon, woho! Såvida jag inte får någon mer febertopp eller något såklart. Men jag hatar att vara sjuk. Vill inte vara det. Ska ju gå lära på lite nytt i veckan. Hemskt tråkigt att behöva missa pga sjukdom. Så, håll tummarna för att jag är frisk imorgon!!
*hostar så träningsvärken i magen gör ont*
fotografier, norrlandäventyr | |
#1 - - Helena - Oh darling, let's be adventurers:

Kul att du ändå orkade ta dig till marknaden. Och krya på dig!

Svar: Jaa, jag måste ju så dit igen. Lite piggare och friskare nästa gång ! Har du varit där innan? Om inte annat röstar jag för att du också ska dit nästa år! Tusen tack, jag jobbar på det. Massor (äckligt), vatten och halstabletter !
Iza aka izumii

Upp