1 år i Norrland.

För 1 år sedan så rullade vi in i Norrland runt nio tiden ish.
Då tog jag denna bilden, vi hade precis varit förbi BodenBo, för att hämta nycklarna. Men det fick vi inte direkt, pga att förra hyresgästen tydligen trashat lägenheten, så mycket som var trasigt. Såsom 3 dörrar, brännmärke på golvet, matrester på väggar etc. Det var med andra ord lite .. Kaos ... Dem ville inte ens att vi skulle flytta in först. Just för det var ju lite pinsamt att ge lägenheten i det skick den var...
 
- -  - - 
Lägenheten i Linköping innan flytten ↓
Så ren och fin var lägenheten (iaf köket...) i Linköping när vi lämnade den för att påbörja våran resa, som skulle ta oss 18 timmar. En resa som var otroligt plågsam för Albin när vi kom till Stockholm runt rusningstid med ett släp och skymning, och regn. Inte den bästa kombon. Men det gick jättebra !!
Första bilden från balkongen, man kan nog vänja sig så att säga ! Himla mysigt, och vackert. Var en ganska fin dag dessutom. Och mycket snö tyckte vi, och det var det ju, men om jag tittar ut nu så är det ju ganska mycket mer ute. Så, jag har börjat förstå vad mina kolleger då menade med att det var "lite snö". Men det var ändå så väldigt mysigt. Snö liksom. Massor med snö. Jag älskar snö!
Packade iaf upp alla våra grejor i tid innan vi skulle lämna släpet, åkte och käkade pizza på DaVinci och sov något för jävla gott sedan kan jag ju säga... 
 
- - -
Lite kul också, jag jobbade inatt, i Haparanda, när vi våkte över natten kom det norrsken, inte jätteskarpt, men de kom lite grann. Och inatt så var det också norrsken !! Så himla kul!
Himla fint som sagt, och det var fullmåne dessutom, så, det var ju trots att det syntes ungefär samma för ögat, så var det rätt ljust. Himla vackert.
Och på vägen hem imorse, var det lite supermåne och vita träd. Magiskt vackert. Istället för att åka 112 mil från Linköping till Boden, åkte jag nu dryga 15.5 mil till Boden från mitt jobb, och det kändes sådär som att man "reste" igen, samma dag vi åkte upp hit förra året. Himla kul grej ändå. Om ni förstår vad jag menar...? Haha.
När jag väl rullade in i Boden var det molnigt igen och snön som föll, väldigt väldigt lätt snö, men ändå <3
1 år i Norrland, 1 års sambo med Albin i norr, 2 år som sambos i juli, och 3 år tillsammans i oktober. 2018 kommer bli helt och hållet lika magiskt som 2017 var. 
 
Jag trivs fortfarande hur bra som helst, och det är sjukt skönt att ha ett jobb likväl att gå till. Känns fantastiskt. Jag började jobba typ 7 februrai som tidningsbud i Boden och jobbade med det någon månad ish, lite timmar innan jag fick jobbet på Nyhléns och Hugossons i Luleå. Mycket har jag hunnit med, som finns bland annat under katergorin Norrlansäventyr -  1 år av magi och mer att komma.
 
Nu ska jag dock ta min hesa hals och hoppa in i duschen, ska bli skönt. Sovit som en bebis när jag 
 
fotografier, känslor, norrlandäventyr, tillbakablick | |
#1 - - Emma:

Vilken resa ni gjort! Och mycket på så kort tid!! :D

Svar: Verkligen ! Men är så tacksam för det. och hoppas och tänker att i år blir det ännu mer äventyr!!
Iza aka izumii

#2 - - Emma:

Jaa! :D Har redan 3-4 äventyr inbokade i år, och fler blir det nog! ^^

Svar: Helt fantastiskt ju! :D Det finns tanke på roadtrip för oss, om de blir som vi vill.. :D Men det kommer jag skriva mer om i sådana fall när det närmar sig :D
Iza aka izumii

#3 - - Linnéa:

Så fin bild på norrskenet!:)

Svar: Tack så mycket Linnéa !:)
Iza aka izumii

Upp