värmeslag och trötthet.

Jag tror fortfarande det undgått någon om den värme som varit, och är. Att längta efter 20+ eller mindre, hur ofta gör man det, på sommaren? Speciellt när allt vi pratar om hela långa kalla vintern, är sommarvärme? Det har i princip varit torrt nästan ända sen maj. Kanske inte upp här, men på många andra ställen. För ja, regn har vi haft, men absolut inte i den mängd som behövts. Rätt säker att torkan har sagt sitt genom att det varit skogsbränder osv. Åskan har ju också varit där, blixtnedslag som slagit fart på elder, hus etc. Så ja. Idag är det iaf äntligen "bara" 21 grader typ. Och igår, kom ÄNTLIGEN en välbehövd åskskur. Det är lite kvavt, men fortfarande svalare ute..
Det blev snabbt lite översvämmat dessutom....På sina ställen.
3 bilar gick sönder... Eller ja, de åkte igenom vattnet och kom sedan inte vidare. Vatten i motorn säkert. Inte superkul. Jag lade upp någon story på instagram under det värsta regnet, och bör tilläga att jag och Oden var faktiskt ute när det blev sådär. Jag var dygnsur. Men Oden var överlycklig över att det var svalt, så han rullade sig i gräset och typ vägrade gå in. Tillslut, när vinden slog till och jag blev bokstavligt talat dygnsur, så pass att jag lika gärna kunde ha badat blöt, så gick han med att gå in. Under tiden vi var ute, så åskade det, och blixtrade. Han lyssnade, sen rullade han sig i gräset och verkade bara sådär härligt valplycklig som man kan bli. Helt underbar syn. Och nu vet vi ju, att regnet stoppar inte honom från att gå ut iaf. 
 
Det var efterlängtat och fruktansvärt underbart med lite oväder. 
Medan åskan mullrade, låg Oden på balkongen bredvid när jag stod och bara kollade ut. Jag har sagt de många ggr nu, men jag är såå tacksam för att han tog det så bra. Man har ju läst/hört om hundar som är åskrädda etc. Och hundrar som vägrar gå ut när det regnar etc... Så, ja. Verkligen tacksam. 
Mer redigering och bilder kommer till er, detta var bara en bonus på de senast tagna med anledning av kaosvädret. Hahhaa. Jag har fortfarande bilder från veckan att ta fram, och på måndag börjar jag jobba igen. Ska faktiskt bli ganska skönt. Men nu börjar det hårda med att träna Oden ordentligt med. Få rutinerna att fastna, och hoppas få plats på en valpkurs snart med, ska se till att lösa det med jobbet med, eftersom jag just nu kanske inte kan vara med på 2 eller 3 tillfällen. Om vi får plats det vill säga, men det är något som löser sig, först och främst ska vi ju få en plats på kursen...! Men håller tummarna för det.
 
Nu ska jag sluta ranta strunt, och återgå till "Totoro" - samt att redigera lite till, och sedan dra ut med Oden på en prommis medan Albin lovat att han skulle dammsuga etc.. Hahaha. Passar på när det är svalare ute..!
Ha en fin dag hörrni <3
allmänt tjafs, fotografier, hundliv - Oden | |
Upp