skog och tid att andas.

Någonstans mellan tröttheten, jobb och energilös, så måste man ju faktiskt ta sig tid att andas och någonstans faktiskt hitta tid. Vi har ju faktiskt en valp dessutom, så det där med energi och trötthet är ju suverän kombo. Eller inte kanske? Det går faktiskt bra, låt er inte luras av det. Vi har tid och vi lägger tid på Oden, just to say it. Hursom, eftersom att han faktiskt kan gå lös, lite under kontrollerade former såklart. Så passar det alldeles utmärkt att åka till skogen med honom, han håller sig i närheten och kommer när han ser att jag rör mig bortåt, medan han springer fritt överallt... Det är rätt suveränt, samt att han kommer när man kallar på honom. Alltså: enkelt att ha honom löst då. Idag passade jag helt enkelt på att ta lite kort samtidigt. Lite för andingspaus, samla kraft liksom. 
Så, skogen vid Åbergsfortet har blivit lite av en favorit att ta Oden till, det är mysigt, det är lite uppåt och ner, och lite härlig terräng. Alldeles perfekt. Han blir ju rätt trött efteråt. Vilket i sig är bra, han får lukta, utforska och springa. Lycklig hund som tusan. Och jätteavundsjuk när jag äter blåbär såklart. Så då vill han testa det med. Givetvis. Och han är ju underbar med, när han springer i förväg, sen sätter sig och väntar på mig, så charmigt.
Nog för att han blundar på bilden, men jag hann visst ifatt, så han helt enkelt hann springa iväg! Men se så söt han är...! Hahhaa. Skogen alltså, vilken plats. Helt otroligt underbar. Och helt enkelt väldigt fotovänligt:
Underbara skog, underbara hund. Och fantastiskt ljus. Det var välbehövligt, samt helt lagom att göra innan man ska valpkursen. Skogen .. Vilket underbart ställe helt enkelt. ❤
Hoppas ni gillade bildbomben ! 
 
Nu ska jag ta det lite lugnt igen och ladda för jobbhelg. :)
 
 
fotografier, hundliv - Oden, mindfulness, norrlandäventyr | |
Upp