noctilucent clouds

Har någon av er tidigare beskådat detta ? Som nattjobbare har man ibland tur att kunna få se vackra himlar eller oändligt vackra stjärnhimlar med norrsken runt slutet på augusti fram till april. Iaf här i norr. Jag såg lite av detta nere runt närcon när vi åkte hem från sista dagen. Det var väldigt fint. Jag var för trött för att ens få sambon att stanna. Men jag ville gärna. Dock inte just precis då. Jag tänkte att jag får säkert se det igen. Och mycket riktigt. Det är ju samtidigt persiderna (stavning?) Metoerregn just nu. Men tyvärr lite för ljust även om det är klart. Jag såg dock 1 stjärnfall iaf. Men jag kan inte enbart skåda natthimlen just nu. Det var fint iaf. Kanske ser mer imorgon ? Vi får se... 
 
Jag tog några bilder mer mobilen, och istället för att vänta tills jag vaknar senare idag, väljer jag att blogga direkt nu. Så ni får något fint att läsa medan jag troligtvis ligger och sover..  men ska ockaå självklart hjälpa till med Oden så inte Albin blir knäpp. Haha.  Oden är trotsig nu..  Men mer om sådant i ett annat inlägg. 
Nu var det nattlysande moln som stod på schemat.
 
 
Upp