mitt lilla paradis

Hemma har jag en plats jag mer än gärna börjat återvända till väldigt ofta. Och det är till Lillsjön. Ett badställe på sommaren, och sedan givetvis ett mysigt ställe egentligen lite året om. Nästan, sålänge man kan ta sig ner till sjön. Haha, det är ganska fotovänligt ställe och jag har som sagt på senare år besökt det mer frekvent. När jag var hemma förra veckan, var inte ett undantag. Så, jag fick låna pappas bil och så begav jag mig ut dit. I skymningen/kvällsljuset. Trots lite mulet, så var det ändå precis rätt. Och jag fick leka med mitt nya stativ lite..
Det har inte alltid varit asfalt på vägen dock, för längre sedan var det en gropig och typisk landsväg. Dvs, en lerig väg ibland på våren, och sjukt blaskig mot vintern (när det väl varit det..) 
(Hittade btw en bild på vägen, från andra hållet, från 2010 som jag bara kastar in som ett sätt att visa att det inte varit asfalt jämt)
 
Jag fick iaf se en väldigt fin solnedgång denna gång, när jag var där och det var is, mycket is. Och snö.. Dock inte så mycket snö, men tillräckligt! Och jag tror jag fick mer bra bilder än jag räknat med.. Blev väldigt nöjd som sagt:
Så sjukt vackert ändå alltså. Behöver nog åka dit igen när vi är nere i sommar, och får se hur det är då. Lovar att återkomma med bilder då också..!
Väldigt fint med lite lagom vårkänslor trots snön faktiskt. Jag älskar lite kontrasten mellan söder och norr just nu. Vi blir glada för varje del som torr asfalt dyker upp, och så snart som gräset börjar synas mer och mer. Men det kommer ta en bra tid innan allt försvinner. Allt vatten sedan, och forsar. Jag längtar lite... Det är ändå väldigt fint med vatten och allt det där som forsar i skogen och bäckarna osv. Älvarna... Helt otroligt fint ändå.
Det här året blir det äventyr och mer foto, och samtidigt mer njutning av att upptäcka av Norrland, Sverige i sig. Jag längtar rätt mycket. Sommaren framförallt, ser ut som det kan bli som vi vill..! Älskar det !!
 
 
fotografier, känslor, personligt | |
#1 - - Rebecca Adnell:

Ser helt underbart ut!

Svar: Det är väldigt mysigt där :D
Iza aka izumii

#2 - - Jenni Lenita:

Drömmande vackert <3
Blir riktigt sugen på fotoäventyr med dig <3

Svar: I sommar <3 Så mycket tid vi bara kan <3
Iza aka izumii

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Mysigt! Ser ut som fina miljöer :D

Svar: Det är det verkligen :D Får kidnappa dig dit någon gång när jag är nere :p
Iza aka izumii

Upp