busy mind

Ni vet när man ramlar igenom sina bilder, så kan man ibland hitta guldkorn? Ni vet, man går igenom en gång till...? Eller är det bara jag som gör sådant? Hurosmhelst. När man varit ute på äventyr vill man hemskt gärna få upp bilderna så snabbt som möjligt, för att dela med sig av, med familj och ni andra såklart som läser här. Såg att jag fått fler följare på bloglovin, dock är ju vissa sådana där "ghostaccounts". 17 följare står det iaf, det är tio mer än vad jag haft innan. Min förra hade som "mest" 7, och sedan droppade det till 5 elelr 4 tror jag. Men den lades ner så fort denna skapades. 6 av dessa 17 tror jag är sådana dära ghostaccounts dock, men det är ändå kul!
Dels för att jag tycker det är roligare nu, även om jag absolut inte skriver för att få tusen följare, eller så. Det är mest bara en dagbok på internet och kunna dela med sig av allt detta som jag, och min sambo Albin pysslar med. 404, 405 inlägg med detta sen jag började 21 januari 2017. Så, ja. Det är ju uppenbarligen väldigt roligt. Nu var det ju dock inte det jag egentligen skulle skriva om, utan det handlade ju om bilder... 
 
Några av dessa "guldkorn" kommer jag dela med mig av här nu på en gång, kanske blir lite bildbomb. Som det brukar bli.. Men hittils har ju ingen av er klagat...:
Längs en väg till Jokkmokk, kom solnedgången och skapade ett otroligt vackert landskap med snö. Så galet läckert alltså. 
Naturen skapar sitt egna vykort. Liksom. Det var sjukt vackert. Och lite svårt att blicka framåt bör erkännas. Oerhört tacksam att det inte alls fanns mycket bilar just där och då. Och när det väl kom någon, fick de oftast köra om. Men jag mötte otroligt få bilar denna dag. 
 
Jag var ju som sagt vid storforsen den 13 mars, och jag har tidigare visat bilder därifrån, dessa är från samma dag, men på min fortsatta resa mot Jokkmokk, tog en riktigt lång äventyrs egen tripp...Dels för att jag bara verkligen behövde det. Och jag mådde grymt bra efteråt. 
Mötte ju även dessa varelser, jag får nästan skämmas nu, men jag har ju trots 1 år och 2 månader här uppe, inte än iaf, mött den där riktiga renhorden längs vägen, och detta, detta mina vänner är det "mesta" jag stött på. Det finns en bild på de lite flera i ett annat inlägg, en tillbakablick
 
Det har ju varit en ganska tuff vinter för djuren i skogen, här känns det som att bilden verkligen säger det... Alla vet ju ändå hur stora älgar är... Tänk då att älgens ben, precis... Når till kanten av snön.. Och detta då vid en vägkant.. I skogen är det ju rätt mycket mer snö.
Stackars lilla så att säga. Men detta är iaf en av de 4 bilderna jag tog, och jag har nog aldrig kunnat få "en så bra bild", så nära innan. Så är trots det, väldigt nöjd. Mest nöjd att jag inte krockat med en älg såklart. Efter Jokkmåkk - Jåhkåmåhkke så blev det lite för mörkt. Hade det varit stjärnklart hade jag nog fotat en del stjärnor, men hungern och de tunga molnen gav mig istället lite snö ... Det kommer ju dock en ny höst, och ny vinter. Ska se om jag i dagarna nu hinner fota stjänhimmeln något mer innan det blir helt ljust. Men det blir ljusare heeela tiden. Helt sinnesjukt underbart är det.
Mobildbild, och från min instagram;
Togs runt 23.15 kanske? Och nog för att jag fått "ljusa" den lite, så är det fortfarande väldigt ljust för att vara april i mina ögon.. Och ljusade den lite just för att mobilen tenderar att mörka ner bilderna ibland. Och runt 4 på morgonen nu, är det ljust. HELT UNDERBART! Men, så sjukt på samma gång... 
Men nu, nu ska jag nog ge mig och krypa ner hos min vackra underbara sambo ❤
En mobilbild från förra året <3
 
fotografier, norrlandäventyr | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Älskar bilderna när solen står som en pelare upp på himlen, så häftigt ljus :)

Svar: Tack ! Det var riktigt coolt att se det också :)
Iza aka izumii

Upp