höst, älskade höst.

Verkligen så. Den här dagen har varit en fixardag minst sagt. När jag inte har något att göra, i väntan på praktiken så kan man ju ta tag i allt det där man skjutit på.. Såsom storstädet av lägenheten, känns sååå skönt nu. Det känns rent och fräscht. Som det ska. Och man ska bara bli ännu bättre på att städa ofta. Eh.
vad mer då? 
 
Jo, jag besiktade bilen i tisdags, det gick bra, förutom 2 olagliga däck. Ombesiktning och eftekrontroll. Körförbud den 19 oktober annars. Såatteh. KUL. Inte, idag for jag till DäckTeam här i Boden och fixade 2 nya sommardäck till bilen, blev lite fattigare, men nödvändigt. De andra 2 blir till våren, för dem är på g att bli riktigt dåliga med. Dvs, olagliga med. Hurra... Men nu så. Sen är det service dags på bilen, och den är bokad på måndag. Klockan 9, så om jag inte får praktik då. Då får jag boka om den, eftersom Albin inte kommer hem förens torsdag. Sen storstädade jag lägenheten, tog lite foton som jag tänkte visa senare. Mest för att jag redigerar gärna bilder i ordning... och det jag tänkte visa lite nu, var från mitt lilla äventyr till Åbergsfortet igen. 
Men stannade lite nedanför Gruvberget med innan jag åkte dit, bara för att känna lite. Inte fotat med kameran förutom norrskenet i måndags, sen den kom hem 5 september.. Såatteh.. Det var dags.
 
Det bästa nu är färgerna alltså. Starka kontraster. Och bara för att alla andra just nu lägger upp svampbilder, blev även jag tvungen att bidra med en!!
 
 
Man fick en skymt av lite blå himmel idag, det kändes skönt. Om det blir liknande väder imorgon ska jag försöka ta mig ut igen, lite för att det hann skymma innan jag kom på vad jag skulle ha fotat: höstporträtt. Blev så glad över att vara ute, att jag glömde bort mig. 
Så, för första gången på länge: rykande färska ! Dagens bilder i ett inlägg! OHMYGOD.
Sa jag att det snöat/snöar i Kiruna? :D
fotografier, norrlandäventyr | |
#1 - - Jenni Lenita:

Åh herre min hud så fint <3 Så underbara bilder, gaaah <3 Där skulle jag vilja vandra!

Svar: Då vet jag vart vi åker när du kommer och hälsar på <3
Iza aka izumiii

#2 - - Jenni Lenita:

Ååååh <3 Ska vi bestämma oss för framtida möte? Är såå sugen på att fota hejvilt med dig igen ;D

Svar: Det är nog dags snart iaf tycker jag!! Länge sen nu! :D <3
Iza aka izumiii

#3 - - Jenni Lenita:

Ja det tycker jag också ;P Var ikväll och fotade solnedgång i sista sekunden och samtidigt vart det lite dimmigt. Ska precis lägga upp ett inlägg med lite bilder :P

Svar: Får hitta en helg kanske, som passar? Jag ska påbörja praktik sakta och säkert, och är ju färdig den 13 oktober som det är nu. Men, jag hoppas att jag kan hinna få in något någon gång iaf !! :D
Iza aka izumiii

#4 - - Jenni Lenita:

Ja absolut! Nästa helg har vi pojkens 6 års kalas, antingen på lördag eller söndag, han har inte bestämt sig än viken dag han vill fira :) Men nog ska vi hitta en lucka, eller hur ;P

Svar: Jaa, det tror jag minsann! Kommer mest troligt ha praktik fram till den 7 okt, inklusive de 2 helgerna xD
Iza aka izumiii

Upp