gråvita skyar, tandläkarväder..

....
Nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
Och nyponbuskar, nyponbuskar
Hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är nu....

 
--
 
Det är höst nu, det märks. Lars Winnerbäcks texter kryper intill, värmer om och man håller i. Man tänker höst, Winenrbäck och varm choklad. Han har ju en dokumentärfilm som får premiär nu 6 oktober. Ja, jag ska se den. Lars Winnerbäck <3 I mitt hjärta. Jag avskydde honom i början, för jag blev otroligt less på att ha hört "Hugger i sten", typ hela Ölandsresan när vi var små. Men sen, någonstans därefter så började det liksom, hända något. Och sen dess har jag älskat allt. Min första skiva tror jag, var "Live för dig -99". Och sen har det liksom bara gått utför... HAHA, nejdå. Men nästan. I princip hela min familj lyssnar på Winenrbäck, vilket gjorde konserten den 19 september 2011 så mycket mer värdefull. I Göteborg. Bara Winnerbäck med stöd av härliga trummor och cello? Tror jag. Erh.
Inte de bästa bilderna, men iaf. Då gick vi alla, kanske var det iofs att Björn, min bror saknades. Men ändå. Det är ett himla mysigt minne. I ett regnigt Göteborg. Och det härliga att vi var där. Tillsammans.
 
-
 
Nu var det väl i och för sig inte detta jag skulle skriva om, men det bara kom... Såatteh. Bra där. Jag tänkte blogga med lite färska bilder från dagen, men de kanske kommer senare... Detta får bli kvar. 
Och vet ni? På tal om Winnerbäck? Jag fick min skiva signerad av Lasse själv för 4 år sedan. En av det bästa dagarna alltså. Jag fnittrade och levde på lycka i 2 dagar. Jag var hög. ♥
 
Mitt liv var då, uppochner, kaos och panik. Nyskild sen augusti, och Hosianna kom i det läget där det kändes som om han skrev om hur det kändes många ggr om. En tid av panik, återfödelse och verkan. Men att saker gör ont, det går inte förbi. Och som mamma sa, "När det blåser från ditt håll" - Den liksom sammanfattar den hösten lite för mig. 
Det var en tid i kaos och panik.
 
Det är 4 år sedan, och jag är så mycket bättre och lykligare idag än vad jag trodde jag kunde bli då. 
och med dig blev jag lycklig på riktigt, Albin ♥
familj, känslor, personligt, tillbakablick | |
Upp