en Ärligare lista.

Håhå! Hittade en lista hos Glitterkraft ← Så tänkte passa på helt enkelt !

 Vem är den där på bilden liksom? Höhö...

 

1.       Tre guilty pleasures?

• Guaccamole i överdrivt. Kan äta en hel skål med det. Utan att tveka

• Oboy - Det är inte bra för mig egentligen, bättre att dricka egen med kakao, istället för köpa

• Godis - också en mycket dålig grej för magen...

 

2.       När grät du senast och varför?

När jag kollade på Band Of Brothers, varför? Det är så sjukt hemskt, sorgligt när dem hittar ett koncentrationsläger. Det är så hemskt.

 

3.       När kan du vara dig själv till 100 %?

Nästan jämt, jag efterstärvar att alltid vara mig själv, enklast är ju givet runt dem som känner mig. Vill inte verka vara annorlunda bara för att man träffar folk. Jag är jag, take it or leave it.

 

4.       Tre saker du avskyr?

• Hemskheter i all dess grad (krid, våldtäkter etc med mycket mycket mer på listan)

• Otroligt naiva människor

• Ärtsoppa. Ja, jag kommer nog inte lära mig äta det där. Får kväljningar bara av tanken...

 

5.       Hur är/var du i skolan?

Jag är nog den som alltid hållt mig i utkanten, alltid vid det utstöttas sida. Eller vad man ska säga, jag dras till människor som jag kan relatera till, känna mig trygg med. Tysta tjejen i klassen, ibland vågar jag säga saker om ämnet i sig intresserar mig. Om klassen i sig inte är en sådan som ser ner på en.

 

6.       Vad blir du stressad av?

• Människor som stressar upp sig, men även ändå kan jag bitvis hålla lugnet nere. Brukar bli en fördröjning.

• När jag ska åka iväg med flyg/buss/tåg etc. Kan oftast inte äta innan, oavsett om det är 3-8 timmar bort innan jag ska faktiskt åka. Oklart varför, men det går bara inte.

 

7.       Hur tror du att andra uppfattar dig?

  Lite flummig, konstig, men på ett bra sätt. Lugn och trevlig. Eller att jag är helt tvärtom, en bitch. Det har hänt. Senast igår fick jag iofs höra att folk var eller trodde att jag hade hund, pga sådan energi. Några kan även ah nämnt att de flesta får en känsla av att de känt mig längre än vad vi kanske har träffats. Lätt alltså.

 

8.       Hur uppfattar du dig själv?

En galen fotonörd. Samt kan prata om fotografering/psykisk ohälsa eller liknande i timmar. Väldigt pratglad, men blyg. Ironiskt nog. Försiktig.

 

9.       En situation som du tycker är jobbig?

Att stå inför ett hinder, som jag bara ska ta mig an. Jag ser alltid till att klara det, men jag blir typ adrenalinhög och skakig när det händer. Som exempelvis, när vi har utbildning i brand/HLR och liknande. Jag kan det, men blir rätt skakig.

 

10.    Tre otippade saker om dig själv?

♦ Att jag är mer smart än vad jag tror, jag klarar mer än vad jag tror om mig själv. 

♦ Jag kan ibland avsluta människor jag inte ens känner, deras meningar. Eller aldrig har träffat innan. 

♦ Att jag ibland har drömt om något som senare hänt i livet. 

11.    När känner du dig som vackrast?

Rent krasst känner jag mig ganska sällan vacker, men när Albin tittar på mig och bara ler, så blir jag liksom knäsvag och rodnar pga att jag vet att han finner mig vacker. Och ibland kan den känslan bli så pass stark att jag själv kan se det, men det är sällan

 Typ som vid detta tillfälle är något där jag kan känna mig "vacker" eller mer fin.

12.    Något du funderar mycket över?

Livet, och känslor. Hur det kan präglas så mycket i vad vi gör. Hur det känns när man ser stjärnorna, hur stort och liten man kan bli. Hur saker påverkas av så mycket olika saker, hur en känsla uppstår i kroppen, hur man sedan agerar därefter. Hur livet kan vara allt och ingenting. Hur man en stund lever men i nästa faller ner död. Hur livet är så oförutsägbart. Hur livet har en plan, åt olika direktiv och vägar att välja mellan. Hur konsekvenser blir något bra, eller något dåligt. Hur allting existerar, hur allting omkring oss finns. 
Känslor från barndom till vuxen. Livets alla vägar. Allt. Livet, döden, kärlek, vänskap. Allt som ingår i Liv. Däribland död.

personligt | |
#1 - - Hanna Karlsson:

Rolig lista att läsa!

Svar: Tack :)
Iza aka izumiii

#2 - - Jenni Lenita:

Den här listan var roligt att läsa :) Och du är flummig och knasig på ett helt fantastisk sätt, precis så där som jag är och gillar :P Haha!

Ibland får jag världens skratt attack av dina messenger kommentarer, jag älskar det :D (Däremot är det folk som vänt sig om och undrat vad det är jag fnittrar eller gapskrattar åt) xD

Svar: Så bra ! Haha, kände att det var ett tag sen nu.. SÅ varför inte göra en till? :D Ja jo, det får jag hoppas! Man kanske blir rädd annars ;) Hahaha.
Iza aka izumiii

#3 - - Emma:

Sista bilden är supervacker! Just saying <3

Svar: Tusen tack ❤
Iza aka izumiii

Upp