oh happy days.

Helg, sova, avsked och förbereda sig. Lite så den varit. Jag tänkte sova ut som tusan, och well. Det funkade utmärkt fram till jag vaknade kl 6 i lördags morse.. Haha. Somnade lyckligvis om till iaf 8, då jag pallrade mig upp för att köra en vän till flygplatsen. Otroligt trevligt, även om vädret hade regn. Givetvis tråkigt med vänner som lämnar Boden likväl, men efter 6 veckors intensiv väktarutbildning så ska man ju såklart få åka hem till nära och kära. Alltid lite bittert med avsked. Lyckligtvis kommer vi förhoppningsvis ses igen, men det är då aldrig kul.
 
Helgen började dock mycket bra i fredags när jag blev färdig väktare tsms med 49 andra elever. Kändes sååå sjukt kul. Och på kvällen sedan så begav jag mig ut med två personer som jag bekantat mig väl med, och haft som stöd under hela kursen. Vi gick till SusieQ här i stan, och käkade hamburgare tills vi storknade i princip. Med ömma leder efter senaste självskyddet, och att vagga fram är nya grejen. Vi hade det supertrevligt och massor med skratt. Efteråt begav vi oss upp mot Åbergsfortet, trots det mulna vädret och en hög chans med att norrksken skulle kunna ha haft skådespel, så fick vi ändå en väldigt mysig utsikt ut mot Boden. Och det i sig var ett ganska bra avslut på den fredagen. Somnade som ett barn när jag väl kom hem, var sååå sjukt trött. 
 
På lördagen sen fick jag då också tummen ur att åka in till Luleå och köpa ett nytt cykellyse, jag verkar ha .. tappat bort mitt andra. Hittar det ingenstans verkligen.. Så, lika bra helt enkelt. Mötte även en gammal arbetskollega, som en glad överraskning och sen försökte jag leta mig ut och hem igen. Blev lite MAX hamburgare på vägen hem, innan jag senare totaldäckade närmare 2 timmar i soffan. Helt jävla slut. Haha. Albin var skademarkör på jobbet, så han var ju inte hemma tills det att jag vaknade där runt 17 tiden, men jag fortsatte se lite serier innan han kom hem lite senare. Somnade som en gris helt utmattad ändå runt halv elva, elva sedan. Det tar på krafterna att ha jobbat intensivt på skolan tydligen..! Haha. 
 
Och så idag, vi hade tänkt ha en städdag, men ikke. Vi drog iväg till Jokkmokk en sväng istället, hamnade i en otroligt tyst och härlig skog. Bilder kommer senare, har inte tömt kameran ännu, tänkte dock göra det innan jag går och lägger mig, för imorgon ska jag på intervjuv. Det går i ett just nu..! Så nu ska vi se till att jag har skaffat mig ett jobb imorgon! 
 
Från skogen idag, jag hittade tronen ...! 
 
Och bara för att ge er lite hungerkänsla: SusieQ's burger, The King. SÅ GOD. 
Jag tog bara bort majschipsen till den, men alltså. Seriöst. Deras HEMMAGJORDA hamburgarebröd, är utan att tveka det saftigaste, godaste brödet till en hamburgare jag ätit. Munorgasm på den.
 
 
Med detta, tackar jag för mig ikväll, så hörs vi säkerligen snart igen!
Puss och kram! / Norrskensskytten
 
 
allmänt tjafs, phonepictures | |
Upp