nightskies.

Det blir mycket norrsken nu, ganska ofta.. Men inte alltid jag kunnat se exakt alla ggr. Ibland jobb, ibland regn/molnigt eller ja. Helt enkelt disigt. Det är få molnfira kvällar nu igen.. Dock såg jag ju lite nu både den 7e och 8e lite granna. Åkte ut en kort sväng i onsdags, men igår fotade jag bara från balkongen. 
Som vanligt ville jag bjuda lite på skådespelet:
 
 
Det var som sagt rätt mulet ändå, men samtidigt så starkt norrsken att det lyste igenom. Hur häftigt som helst. Jag vet att det syntes så pass långt ner som både Katrineholm och Motala, iaf enligt tråden på facebook sidan Norrsken. Helt underbar sida som ger bra info om när det kan bli kraftigare norrsken, och även på ett ungefär hur förhållanden ser ut. Jättebra sida, så vill du se mer/veta mer om norrsken, gå dit vet ja! :D
 
Men nu vill jag banne mig ha mer snö. Passar jättebra med gröna ytor med för sådan här fotografering med såklart, men de blir så mycket vackrare med minusgrader och kall krispig vit underbar snö.
Älskar verkligen norrsken alltså. Jag hoppas ni inte blir trötta på det.. Säg till! :)
 
Ska snart bege mig mot sängen, men ska redigera lite till och sen göra lite tidsinställda inlägg eftersom jag kommer vara på annan ort några dagar :) Men lite kanske ni får från mig ändå! Det märker vi..!
norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - lars:

vackra bilder på Norrsken som jag aldrig kan se från min breddgrad. men du snö, fy. jag längtar verkligen inte efter det. Men kul för dig den kommer säkert så spänn på skidorna. ha en trevlig helg

Svar: Det syntes ganska långt söder ut nu i veckan. Så ibland kan det säkert ske. Snö är helt underbart, tack detsamma !! :)
Iza aka izumiii

#2 - - Josefin Nilsson:

Wow vad fint! Jag hade verkligen velat se norrsken någon gång i verkligheten det ser så himla coolt ut på bild :)

Svar: Det kan komma att bli längre söderut ibland. Beroende på vart man bor. :) Men det är sjukt mäktigt, verkligen. Annars ta en tripp norr ut under vinterhalvåret. :D Tack så jättemycket :)
Iza aka izumiii

#3 - - Simon G:

Det blev ju väldigt coola bilder trots molnen! Gillar särskilt den första bilder!:)

Svar: Tusen tack ! Jag är fruktansvärt bortskämd med att kunna se från balkongen emellanåt :)
Iza aka izumiii

#4 - - Josäfin Andersson :

SÅÅÅÅ fina bilder :D

Svar: Tusen tusen tack !! :D
Iza aka izumiii

#5 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Ja, jag såg flera bilder härifrån Linköping :) Men jag låg och sov, för jag var trött. Tycker det kan bli norrsken ner hitåt under en helg :P

Vilka fina bilder du fick :) Gillar den tredje mest tror jag :)

Svar: Haha, det blir ibland.. Men kanske snart. Vet inte exakt.. :p Kände samma sak ibland, oftast under veckodagarna.. Sjukt frustrerande..!
Tusen tack ! :D
Iza aka izumiii

Upp