att sova hemma.

Jag kan inte ens i ord beskriva hur skönt det var att lägga sig i våran säng imorse när jag kom hem runt 9 på morgonen, efter ha kört 13 mil efter avslutat 12 timmars pass. Hur fantastiskt att känna doften från min sambo, som givetvis är på jobbet när jag kommer hem. Men ändå. Den känslan. Nu längtar jag som tusan tills han kommer hem. Jag vill kramas. Att inte ha varit hemma sen i fredags. Ja, man saknar sin partner då. Men just att sova hemma, fy fan vad gött. Kommer bli några fler nätter borta den här månaden, men satans, jag älskar verkligen våran säng..! Hahaha. Speciellt nu när vi fått hem den nya. Den gamla hade ju gropar av inte denna värld. Låg ju liksom inte alls bra. Men nu så.. Nu... Åh. Jag sov mellan kvart över nio till dryga 16.10. Det är det längsta jag sovit sen i fredags. I ett svep då.. Inte så konstigt att mitt ena öga har varit rött och irriterat med andra ord. Nu sitter jag vid min stora dator och bara tar det lugnt. Hade tänkt att kanske redigera lite, men jag behöver också handla mjölk osv. Men jag drar mig för det.. varför? Det blev helt plötsligt 12 minusgrader ute. Det är varmt och gosigt här inne... Jag gillar kyla, don't get me wrong. Men om jag får välja mellan att bada med skum, eller att gå ut och handla, så väger badkaret såååå mycket mer i denna fråga. Och snart kanske jag ska ta ett varmt mysigt bad faktiskt. Sen kanske jag kan dra på mig kläder för att åka och handla lite mjölk och mat. Mm, men så gör vi. Bada först. Kan göra varm oboy efter ha handlat om jag fryser. Liksom, varm oboy, sockar på och sen hoppas att sambon slutar för dagen snart. Han har övningsdygn, brukar bli rätt långa dagar då. Himla typiskt.. Men bara att vi ska ses ikväll är ändå bäst i världen just nu. ♥
Liksom, titta vad snällt han fotar mig när jag är dödstrött och inte orkar livet...(ni vet dagar man inte orkar stå upp pga så trött, inget annat dåligt...)
 
Jag låg nersjunken i soffan, dödstrött och hade precis fixat lite popcorn. Och han var toksnäll och hade köpt energidricka. Lite mysigt kärlek sådär. Sen mobbades han bara lite för att jag låg i det där insuttna hörnet under mysigaste filten. Hahaha. 
Och för skojs skull, för 1 år sen i Linköping hade jag busalice hemma hos oss lite grann: tokmysigt!
Och fotade av kommande ljusshow som Linköping alltid har:
 
 
Nu, 1 år senare. Det är vitt på marken och 12 minusgrader ute. Och typ 116 mil hemifrån, livet i Norrland just nu. Livet ♥
allmänt tjafs, phonepictures | |
Upp