verkligheten i veckorna.

Men lite så. Det har varit en relativt tuff vecka. Dels pga söndagens händelse under övningen, och lite sömn. Lite sömn pga att jag bara önskat hem Albin, och har haft lite tunga tankar. Det är bättre nu, och SÅ JÄVLA skönt att Albin är hemma igen. Dock ska han senare i april ner till Stockholm, för att stå högvakt. Igen. Dock lite annan position än innan som tur är. Men det är iaf inte så pass off grid att vi inte kan pratas iaf. Så det är iaf tummen upp.
 
Jag jobbar också nu min 3e vecka på mitt nya jobb. Vilket känns helt fantastiskt. Dels börjar jag faktiskt kunna LITE mer än att bara såga karré hela dagarna. Nu inför påsken kommer de en hel del annat som ska vaccas, och packas. Himla roligt faktiskt. Och jag är rätt fina kollegor här uppe också. Så, det känns verkligen hur bra som helst. Blir också förlängd till april, kontraket var på 1 månad först. Sen blir det ju nästan garanterat sommarjobb där. Så, ingen semester i år. Har dock nämt att jag skulle bli otroligt glad om jag kunde få ons/tors/fre ledigt veckan som NärCon är. Ska ju liksom hänga med Anton och My också, inte bara Albin! Sen så ska vi försöka cosplaya också. Så, vill verkligen inte missa det. Biljetterna har släppts, men får nog köpas nästa månad. Det är rätt så tight ekonomiskt just nu. En tuffare månad. Men, sen ska det nog släppa efter april iaf. Och sålänge jag jobbar så kommer det ju helt klart bli mycket enklare med det mesta. 
Snart med andra ord kanske vi har råd att åka till IKEA och handla lite nödvändigheter, och sådant. Liksom att kunna boka resa hem till Linköping för att hälsa på vänner och familjen. Tror dock att första resan ner blir när det är LinCon. Vilket är typ slutet på maj. 
 
Det har också varit sjukt norrskens pådrag. I måndags var det riktigt riktigt schysst. Såg att man såg det hemma i Linköping. Fett avundsjuk. Själv hade jag snö och molnigt. Och när det väl klarnade upp, så hade jag redan somnat. Kan inte offra sömn sååå mycket nu när jag går upp 04.15 på dagarna. Nog för att jag samåker, men det är ändå lite risky. Kan bli en smäll även inatt. Vi får se om jag pallar lite iaf. Är ju rätt trött egentligen.
Men vill så gärna. Typ.
 
Fick se lite i tisdags däremot, och jag var inte ledsen. Åkte ut till Buddbyn, strax utanför. Vilket har blivit ett hyffsat bra ställe att skåda ifrån. Dock ska vi nog scouta lite mer platser i sommar. När vi kan utforska lite mer inom både skog och bergen omkring oss. Sådana saker får mig att längta till hösten och nästa norrskensperiod/säsong. Dock vill jag uppleva sommaren innan såklart. Måste få upp lite gardiner innan ljuset är här dygnet runt...! 
 
 
 
Det var fint med dem där ljuspelarana på norrskenet, och första bilden på norrsken i lodrätt riktning. Jag känner bitvis att ett nytt stativ som är lättare att manövrera skulle vara en grej. Att ha kulled istället för det bökiga "skruva på med liten fot" tjofräs. Och ett som är mer, erhm. Rakt. Jag har digitalt vattenpass i kameran, tackar gudarna för det, för det blir rätt snett med benen, det är lite wild and crazy. Du ställer in dem mer själv, än att ha som ett tripod som har en stadig punkt. Det får bli en senare present till mig själv tror jag. Det jag skulle vilja ha, eller tittar på, är ett i kolfiber. Och dem är ju snäppet dyrare...
 
Oj vad jag babblar på... Så blir det visst när man inte bloggat på två dagar. Också därför jag inte kommenterat så mycket, men snart är jag på G igen!
 
 
Såhär blev det av misstag btw. Ville dela med mig. Double expousere utan att redigera. SKILLS!
allmänt tjafs, norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - guccimamma:

vackert med norrsken! !! =)

Svar: Tack, ja det är det verkligen! !:)
Iza aka izumii

#2 - - Alice Lindström:

Vad fina bilder!

Svar: Tack så mycket :)
Iza aka izumii

#3 - - Johanna:

Vad kul med jobbet, heja heja! Och tyckte sista bilden var cool, jag ba - Va har norrskenet speglat sig?!

Svar: Hahaha, jag vet inte ens hur jag lyckades xD Tror jag rörde kameran med stativet innan bilden var färdig :P
Iza aka izumii

#4 - - Jenni Lenita:

Men åååh så fint 😍 Önskar att jag hade tiden att dra ut och fota norrsken. Blir så svårt när man har barn och man är ensam 😒 Får skaffa barnvakt och ta egentid och jaga norrsken, haha 😂

Svar: Haha, du får ha dem i vagnen? :D Nej men, det går ju lösa ifall att man kan iaf :) Det kan bli lite norrsken inatt har jag hört :)
Tack så mycket! :D
Iza aka izumii

#5 - - vardagskakor.blogg.se:

Haha mina barn är 14, 8 och 5 år gamla 😂 måste hålla utkik ikväll om jag lyckas hålla mig vaken dvs 😋

Svar: Kan bli från 21-22 och framåt om det är klart väder ute :) Norrsken på facebook har rätt bra koll!
Iza aka izumii

#6 - - Jenni Lenita:

Jag däckade redan vid 21 tiden 😂 Fast vi hade ändå snöfall på kvällen så tvekade att jag skulle ändå ha sett några aktiviteter. Jag har inte facebook, bara messenger. Så kan inte hålla koll där. Hade en app men tyckte att den lokaliserade vääldigt dåligt, flera kilometer fel.

Svar: Hahaha. Ajdå. Jaa, det snöar här idag också. Hade ju hoppats att det iaf var ett aprilskämt.. Men men! Det är nog något jag kommer få vänja mig vid. På jobbet sägs det att om en månad kanske man faktiskt kan börja klippa gräs osv xD
Iza aka izumii

Upp