städsöndag alltså.

Alltså, det tar lite tid när man flyttat till större att städa. Man vill både vara mer nogrann, och verkligen få det fint. Men nu, nu jävlar. Nästan 3 timmar senare är jag helt färdig... Rensat handfat/avlopp osv. Det tog sin tid.... Men nu äntligen är det städat. Solen har kommit fram också, så det är nästan 30 grader i vardagsrummet. Vi behöver SÅ sätta upp gardiner snart. Och om det inte blåst så jävligt ute, hade jag öppnat både fönster och till balkongen. Dessvärre slår det så mycket och slamrar. Så får helt enkelt klara mig ändå..
 
Dock. Tänkte jag att jag kände mig mogen och redo att visa upp hur det ser ut.. Nu när allt är fint. Undvek dock sovrummet, pga har en del att rensa där inne. Och ni har ju typ sett det, häromdagen. Såå, jag tänkte övriga lägenheten. Har inte direkt överredigerat dem, eller liknande, utan mest konverterat nästan direkt till JPEG, pga ganska ljust här inne just nu.
 
 
Vardagsrummet, ganska stort. Och var väldigt mycket tomt innan soffan kom dit. Och vi ska ordna sladdhärvan som ligger där vid routern med.  Ganska öppet och fint. Ni ser ju också att där jackorna hänger, är också ingången bakom den lilla väggen, man ser den inte. Utan dörren man ser där är till ett av badrummen.
 
 
Vi har fina skor, en skohylla ska införskaffas framöver. Från vänster Albins skor, 1 par äldre kängor, som egentligen borde kastas... De bruna promenadskorna, också dem borde kastas... Men det är lite pga ingen priotering att köpa nya ännu, så det funkar ju fortfarande. Sålänge det inte är blött... Och hans svarta träskor.

Mina röda träskor, mina lila löparskor (som också ska införskaffas nya, när pengar tillåter mig). Mina röda höstkängor, som används ibland när jag inte använder mina störra och nya meindl kängor som jag införskaffade i februari. Vi har några inlagda i en garderob likväl.. Skofolket har talat!!
 
 
Den långa hallen, där morgonrocken visar att där finns badrum 2. Längs andra väggen är två rum, vårt sovrum och mitt "arbetsrum", också senare tänkt att bli fotostudion. 
 
Mitt rum, med lådan som väntar på att få komma till en bokhylla. Med kameraväska, och stativ likväl. Har varit lat och inte rensat den ordentligt heller... Men men, här sitter jag för det mesta och kommenterar era bloggar/läser era bloggar. 
 
 
 
Och sist men inte minst, vårat kök. Översta där all magisk matlagning sker (HÖHÖ), och sen köksbordet JOKKMOKK från Ikea, som vi köpte förra året i Stockholm när jag var och hälsade på Albin, när han bodde där en stund. I fönstret finns även blomman jag fick av min syster Anna när jag fått lägenheten i Linköping, den överlevde flytten och den lever fortfarande!
 
Som ni ser så saknas det ju lite grejer, såsom gardiner osv. Såfort vi har en borr, så ska det upp, och få ordning. Kan säkerligen uppdatera igen då. MEN, såhär ser det ut där vi bor. Jag har också valt att inte visa Albins rum just nu. Trivs väldigt bra iaf. Älskar att lägenheten är ljus. <3
 
allmänt tjafs | |
#1 - - emblas.se:

Härligt med städning! (iallafall när det är klart...) ^^

Svar: Ja, det var dags kände jag ! Och borde göra det oftare. Kanske 1 gång i veckan egentligen :)
Iza aka izumii

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Härligt med nystädat! :)
Nu visade du ju inte sovrummet? :P

Svar: Hahaha, nej, jag skrev det i texten ovan om varför ;) "Undvek dock sovrummet, pga har en del att rensa där inne"
Iza aka izumii

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Åh, jag hatar när det där händer att man läser lite slarvigt och missar en mening ;)

Svar: Det händer oss alla :D Haha, det låg visst lite mkt kläder på golvet som ska sorteras ;)
Iza aka izumii

Upp