slow days.

Hemma i Linköping har de firat pappa som fyller 65 den 14 mars nu. Hade så gärna varit med dem, men ikke. Pengar räckte inte för att åka ner, men jag fick en fin bild på alla från lillsyrran. Så himla härligt. 
 
De hade bett Emil, syskonbarnet att skriva ett brev om att han skulle infinna göra sig fin och vara lagom hungrig osv, tokkul idé! Det verkar iaf ha blivit en succé! Så himla roligt, sen hade de bowlat och käkat god mat. Jag får fira pappsen när jag kommer hem nästa gång. Vilket borde bli slutet på maj ungefär. Så, tills dess ska nog ekonomin ha ordnat upp sig lite minsann! Hahaha. Det krävs lite mer planering att åka någonstans just nu..
Jag hoppas de hade det jättebra idag iaf. Hade gärna varit med, men jag var nog med dem i tanken iaf. Superglad att jag fick en bild. Känns fint ♥
 
Våran dag har varit lite mer långsam. Vi har ju två stycken hundar hemma hos oss just nu, och de ska nog vara här till den 4 april ungefär. Det är toksöta hundar. Men, lite rörigt med ny plats, ny miljö. Som det alltid är. Det är toklugna i övrigt, avslappnade. Det skälls lite ibland, men det går att säga till så tystar de till sig.
Tänkte att jag skulle visa bilder på dem, men jag kommer nog hinna ta fler, och bättre... Försökte ta några när vi var ute idag, men de är så mycket nya dofter så dem är ju överallt! Hahaha.
Men, fick iaf denna på dem.
 
 
Den mörka, är Olga, och den ljusa, lite större är Axel. Rasen tror jag var podenco, en spansk urhund. Kan inte supermycket om rasen i sig, försökt läsa på lite. Men den är lite svårsökt. Allt är på spanska.. Så.. Jag kan inte så mycket spanska. Det är för övrigt asfint nu när ljuset kommer hit. Fina kvällar, och härligt lymmigt ljus. Borde ta fler promenader. Imorgon kan det bli dags att slänga på sig skidorna igen!! Albin skulle valla sina, och fixa till mina. Lyxproblem. 
 
 
Himla fint. Sen är det ju så att jag inte "får" fota på vissa ställen pga mycket militärskyddade områden. Så, tills vi vet exakt vart, så får jag helt enkelt inte fota överallt.. Detta kunde jag ta, innan vi gick förbi hemvärnsområdet till exempel. Vill inte bli stoppad av massa vakter igen....!
 
Nu, här på kvällen så känner jag iaf att jag sakta får tillbaka lite energi, hur skönt som helst. Ska väl snart ut på en kvällspromenad med hundarna innan vi kryper till kojs. Och kanske knäpper några bilder ute då med. Fullmåne, eller nymåne snart. Lyser så starkt och vackert mot den kristallvita snön just nu. Jag dör lite så vackert det är.
 
 
Axel på golvet, sekunden innan jag började fota... Sen så ställde han sig sådär när jag tog kort, försökte ta kort på hundarna dvs...!
 
fotografier | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Låter som att din pappa fick ett riktigt fint firande, förstår att du gärna hade varit där! :)

Svar: Ja det hade varit trevligt, men jag är mest glad att han fick den dag han förtjänade <3
Iza aka izumii

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Så söta vovvs :D Fina bilder!
Du får säkert möjlighet att vara med på andra firanden och så får du fira honom lite i maj också :D

Svar: Tack! Ja, det är klart. Mamma fyller jämnt i år också, men i juni. Så då SKA jag ner, så är det bara ;)
Iza aka izumii

Upp