old times.

Satte mig med lite bilder jag har velat ta tag i i snart 1 år... Det är bilder från 2014. Specifikt, den 29 juli. Hade en fin kväll hemma i Vikingstad med syskon och syskonbarn. Tog några riktigt fina på barnen med, som jag nu har valt att redigera om. Mycket pga att jag sparade dem i PNG filer, som var på över 26MB, så, dem tog sååå mycket plats. Lättare att bara radera när jag hade en rensning, och nu sparar jag om dem i JPEG, samt att "fräschar" upp dem lite. Jag hade tur och kan nog få till det riktigt bra.
 
 
Lova fotade jag kanske lite mer just denna kväll, hon ville så gärna leka modell. Här i fullt sjå med att komma på vad hon ska rita, och när hon testar min nyköpta röda peruk från NärConSommar . Sjukt kul event, hoppas på att nå dit i sommar också. 
 
Emil var också i full sjå med att måla, superkoncentrerad, man kanske inte ska störa barnen då... Hhaa.
 
Det är nästan omöjligt att inte längta till sommaren och viljan att fota både barn och människor. Kliar nästan i fingrarna... ! Borde försöka och se till att vi i familjen får till en ordentlig gruppbild också. På ALLA. Med partnes, barn, föräldrarna osv. Och under sommaren är det ju så fint också.
Så, jag hoppas att familjen går med på det .. Haha, annars har dem ingen val ändå! Skulle vara roligt att ha fler på oss tillsammans iaf.
 
Bröderna, Emil och Ville. Så fina och solbrända. Sommar ♥
 
(Måste också lära mig begripa hur och varför bilderna ser så grå ut, fast det är så färgstarka innan jag sparar dem? Ändras det verkligen SÅ mycket?)
 
Ska fortsätta redigera lite, ville dock visa er lite från den dagen bara... 
 
Ha en fin måndag!
fotografier | |
#1 - - Nathalie Isaksson:

Jag gillar att ögonen hamnar i så stor fokus på de tre första fotona =)

Svar: Tack så mycket! Det är så fantastiska, barnen ögon också. :)
Iza aka izumii

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Det beror nog på färgrymden. Har du en färgrymd i redigeringsprogrammet och som sen konverterar automatiskt till den sRGB (som är vanligast på webben, osv) så blir det lätt dassigare färger.

Svar: Ah, okej. Får ta och kika lite mer på det. Kanske för att jag gör en del i Camera RAW också. :)
Iza aka izumii

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Förmodligen inte, jag gör också i Camera RAW och sen i Elements :) Förmodligen har det ju nåt med färgrymden att göra då du upplever att färgerna blir gråare. :)

Svar: Blir bilderna gråa för dig när du ser dem på bloggen eller annan stans? Ska se en annan dag om jag hittar den inställningen och kan korrigera mot det bättre. Testade abdobes färgrymd i kameran, men blev inte bättre då heller. Så är nog i Photoshop kanske då.
Iza aka izumii

Upp