it's crazy times.

Nästa så, det är 4e dagen på nya jobbet. Det har gått väldigt bra ändå, tror jag kommer trivas galant. Känns så himla bra i hela kroppen egentligen. Psykiskt då, fysiskt är de alltid bekymmer innan man vänjer sig. Axlar och rygg, fötter och knän.. Det ska köpas rätt ilägg, och sen stärka upp axlare och rygg. Så får man inte samma problem med stelhet och smärta. Jag har haft det i bättre fas en annan gång, och då svetsade jag. Hade nästan inte ont alls någonsin. Det är klart de hände, men inte alls som när man är otränad...!
 
Det blir lite färre inlägg om dagarna nu när jag jobbar dock, som ni säkert märkt. Kan ju hända att de blir mer tidsinställda inlägg kanske, beror lite på. Försöker mest att fungera och få rutinerna igen. Jag blir såå trött efter en arbetsdag, tar sin stund innan jag kommer i fas och kan ta tag i saker, såsom disk och matlagning. Något jag måste bli bättre på, så jag inte stressar ihop det innan sovadags sedan. 
Jag slutar 15, kommer ofta hem runt 15.40 ish, så jag har ju "massa" tid. Dock är de alltid framåt 18-19 som jag "piggnar" till, och sen sova vid 21. Så ja, det blir stressigt helt enkelt de där sista timmarna. Försöka träna bort och grejer. Kommer vara första gången jag jobbar liknande tider som min partner också. Albin jobbar ju iofs, 07:30-16:30, och jag 06:00-15:00. Men det blir ändå dagskift för oss båda. Jag har antingen alltid jobbat skift/natt eller dag. Och tidigare har kanske de andra då jobbat inte alls, eller så såg man varandra varannan vecka typ. Så ja, det blir första gången minsann som jag kommer ha liknande med min partner. Så, nu borde ju rutiner verkligen kickas in kan jag tycka. Att ha eftermidagarna, att göra saker borde ju kunna fyllas på nu helt enkelt. Så, vi håller tummarna för en mer rutinmässig vardag med bra flyt. Det är en målsättning iaf. För ju mer vi kan få en ett relativt bra system, desto närmare kan man nå andra mål..
 
Kameran ligger också i viloläge, kanske kommer ut och fotar i helgen... Får hoppas lite på det iaf. Nu har ju typ norrskenssäsongen snart passerat helt. Så det blir först i september sen som de kommer börjas igen. Då kanske vi hunnit upptäcka ännu mer och åkt ut mer, och fotat mer roliga saker! Ser så mycket fram emot att uppleva både vår, sommar, höst och sen vinter igen häruppe. Alla pratar så gott om det hela tiden. Så känns som jag har en del att se fram emot ändå!
 
Kan bli skönt med en promenad nu känner jag ändå.
allmänt tjafs | |
Upp