fluffy snow.

Första arbetsdagen, alla fingrar kvar på händerna. Fick såga karré idag! Så, ja. Alla fingrar är kvar! Allting har känts jättebra, och jag har vågat använda såg. Jag var lite nervig först. Men om man bortser från att sågen hoppade ur några ggr, så gick det bra. Jag fick ju om inte annat lära mig hur sågen funkade ordentligt... och inse att en del berodde på handhavande fel. Dvs, jag som inte tänker emellanåt... Men ändå!! Jag är sjukt nöjd ändå. Hur kul som helst faktiskt!
 
 
När jag åkte hem så regnade det dock, sådär typiskt gråväder. Töande, men minusgrader. Lite ironiskt. Men gött. När jag kom till Boden däremot så började det toksnöa. Verkligen. Stora fluffiga flingor. Först bara kom de ju små, typ isregn/hagel whatever. Men det ökade succesivt och sen vart de stora fluff. Lite svårfångat, men lyckades lite.
 
Man vet att det snöar intensivt när man ändå går upp lite i bländartal och fortfarande snön syns ganska tydligt:
 
 
Galet mysigt. Jag var för lat och trött efter jobbet för att orka gå ut däremot. Stel och öm. Som vanligt alltid efter ens första arbetsdag vart man än börjar.... Rätt galet egentligen... Och så fort pengar infinner sig, kommer jag se till att ordna ilägg till skorna. Någon som har tips till ett par riktigt bra vore tacksamt, och säg inte FootLab, för då gråter jag. De håller typ 2 månader, sen är det som att vara utan sula ändå...
 
De bästa jag haft var det min bror tipsade om, ArchFlex system, SÅÅÅÅ sköna. Som att gå på moln i ett helt år!!! Men dem verkar inte säljas alls längre. Så, något som påminner om den vore ju awesome. Alternativt faktiskt gå till en ortoped och skaffa sådana dära efter ens fötter. Dels pga svullnaden runt knäna, (inte bara vänstern idag mao). Det är så dags att ta tag i den där viktnedgången... Det är jag dålig på att komma igång med. Men det ska nog bli bra snart. Nu när både jag och Albin jobbar dag, så finns det ju en ganska stor möjlighet att träna tillsammans också. Så, det är vad vi strävar mot. Skidåkning, simning, springa etc. Och så ska jag nog börja med yoga framåt hösten. När jag har råd till det med andra ord. Kostade en del...!
 
Mat, matlåda och sen däcka för natten. Klockan ringer halv fem imorgon bitti! *GÄSP*
allmänt tjafs, fotografier | |
Upp