chocken, norrskenet.

Okej, runt halv tio tiden så kunde man svagt svagt ana att det skulle kunna synas. Lite mulet fortfarande, men det fanns risk att se det ganska tydligt just idag. Så, jag tänkte att varför inte...? Det skadar ju liksom inte att kolla. Var ute kanske max 1.5 timme. Var inte beredd på hur det slutade.
 
 
Det var liksom såhär kvällen började. Sen kom det små glimtar. Inte så synligt för ögat så att säga.  ↑  ↓
 
 
Det började bli lite kallt om fossingarna så jag tänkte att well, kanske ska åka hem. Då hände detta:

 
Det bara, KADABOOOM! Detta syntes helt klart för ögat...!!! Helt sinnesjukt. Galet läckert. Nu hoppas jag ju givetvis bara att jag kan stå och titta på sådant här bredvid Albin nästa gång, som låg hemma och sov. Han jobbar ju faktiskt imorgon.. Men shit alltså. Detta är det starkaste hittils, utan att tveka. Sinnessjukt. 
Jag kan inte ens förklara adrenalinet som pumpade. Och skitnervös över att de skulle bli dåliga bilder, men dem blev rätt så okej faktiskt. Och sen, den sista bilden är inte alls super, men det är mer för att visa hur bortskämd jag kommer bli med norrsken, när man kan se det från mitt fönster/balkong:
 
 

Så med fyra timmars sömn i kroppen, så avslutade jag min kväll med adrenalinrush blandat med ett fnitter och lyckorus. Det var en fin torsdag helt enkelt. Bra avslut. ♥
norrsken, nordlys, polarsken | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men wow så mäktigt!

Svar: Det var det indeed. Precis när tårna i skorna fryser ihjäl och så bara, WOOO! :D Hur mäktigt som helst!
Iza aka izumii

#2 - - Rebecca Adnell:

Suuperfint!

Svar: Tack så jättemycket ! :D
Iza aka izumii

#3 - - Jessica:

Det är min dröm att få se norrsken! Någon gång så... Superfina bilder! :)

Svar: Ibland kommer det ju lite längre söderut också. Men det är riktigt häftigt alltså. Tack! Det var en jättefin kväll! :)
Iza aka izumii

#4 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Så häftigt att det kan dyka upp så plötsligt! :D

Svar: JA, det är rätt sjukt ju. Men det ryktas om att man kan höra det spraka om man åker högre upp, när det är riktigt kallt! :) Det vore något..
Iza aka izumii

Upp