1 månad i Norrland.

Idag, är det 1 månad sen vi kom upp hit. Med släp som kanske innehöll lite för mycket, och ha kört i 18 timmar så landade vi här, i Boden. Vi sov om vartannat, när den ena körde. Fick stanna ibland, för att tanka, och äta. Det gick bra. Det har varit en spännande månad. Jag har jobbat natt, och Albin har fortsatt med sitt jobb inom försvarsmakten. Han har 5 minuters promenad till jobbet, så det är ganska najs. Precis som att det är gångavstånd till centrum härifrån.
 
Det har varit lite att fixa med, listan på saker som ALDRIG blivit felanmälda osv. BodenBo skämdes lite när vi kom, och menade att "vi vill fixa innan ni flyttar in". Tja, betalar du hotell, och grejer så visst. För vi har precis kört 112 mil, det är inte direkt att vi har nånstans att ta vägen... Hursom, så fick vi nycklarna och sen bara öste vi in alla grejer till lägenheten. Lämnade sedan släpet och allt var bra.
Väl tillbaka i lägenheten fick vi oss lite av en chock. Det var 1 golv med bränmärke, och jag tror att alla tapeter var målade på. Någon har ristat in något på kylskåpsdörren, persinner är vikta, knapp till spisen är glapp. Inga lampor ens var kvarglömt (det har det nästan alltid varit annars snär jag flyttat, iaf i köket). 
Det satt klistermärken på väggarna, på garderobsdörrar etc. Så ja, inte en askul början. 
Vi fick ju allting omtapetserat, vilket blev klart i förra veckan. Jag har lovat bilder, men jag tror nog vi kanske ska försöka få lite mer möbler först. Så nu är allt det fixat. Dörrarna är hela, fick byta hela 3 dörrar i lägenheten.
Kvar att fixa är ena badrummet, det läcker och luktar avlopp där inne. I övrigt är de inte så farligt...! 
Men, med en sådan start kan de ju bara bli bättre.
 
Jag har även jobbat lite med de nya timjobbet jag har, via Norrbottens Media. Dvs, jag delar ut tidningar, och brev. Det är .. Spännande, och jag kör vilse ibland. Men det har gått bra ändå, trots ingen erfarenhet av det. Jag har även hunnit med 2 intervjuver och en rekryteringsmässa. Där har jag delat ut en massa CV och pratat med olika företag. Några ska jag maila till igen nu i dagarna som kommer, och sen hoppas vi att det ger resultat och en mer fast tjänst så att den ekonomiska biten för min del kommer i balans.
Jag blev ju avstängd i 45 dagar av min akassa, pga uppsägning på egen begäran, orsaken till det verkade inte vara duglig för att bli berättigad. I skrivande stund har jag avverkat de 20 första dagarna. Får utbetalning först i maj. Tills dess har jag tänkt mig att jag ska ha ett jobb. Och om jag fortsätter som jag gör nu, är det nog inga bekymmer för det. 
 
Det känns ibland som vi alltid bott här dock. Helt sjukt. Jag kommer missa några födelsedagar nu i mars, och april, och det är smällen av att ha flyttat så långt. Men jag kommer givetvis ringa och gratta härifrån. Får antingen skicka ner presenter sedan, eller så. När jag har råd... 
Vi kommer mest troligtvis åka ner till maj och LinCon, innan tror jag inte den pengen finns för att åka ner. Men folk är givetvis välkomna att hälsa på oss om man vill! Bara höra av sig!
Balla är den första av våra vänner som besökt oss, hittils..! Haha, och jag hoppas att fler vill och kan besöka oss senare sedan. 
 
1 månad i Norrland. 1 månad av en ny energikick för fotograferandet, och en betydligt mer välmående jag. Några har påpekat att jag verkar gladare, och det stämmer. Det är jag verkligen. Hur fantastiskt fint det är. Att det hållt i sig sen vi kom hit, och hur det känns som det kommer fortsätta länge till. Glädjen i det är bara så att jag ler.
 
 
Avslutar med 1 bild på mig och Albin från i somras, 1 på mig i gräset leendes, och en bild på den tomma släpan efter vi tömt den och tagit upp grejerna till nya lägenheten. 
 
/ norrskeensskytten - izumii
allmänt tjafs | |
#1 - - Johanna:

Vad kul! Och det ser alltid fint ut på dina bilder så förstår att du trivs😊

Svar: Åh, tack så jättemycket! Det gör jag verkligen!
Iza aka izumii

Upp