EN lista !!

Jag har nämnt det, och NU äntligen, kidnappade jag denna från Johanna, en härlig tjej som skriver mycket bra om miljötänk och tipsar om olika ställen att köpa ekologiskt, handla matsmart och plastbanta! Heja Johanna!
 
 
Hur gammal är du?
28 år 
 
Hur gammal känner du dig som?
Typ 28.. Jag tänker inte så mycket på det. 
 
Vad har du gjort idag?
Jobbat, och tagit det ganska chill framför datorn på eftermiddagen. Läst lite bloggar, kommenterat och tar igen lite som jag missat. Redigerar och sett på The Walking Dead.
 
Var bor du?
Boden, Norrbotten. Flyttade hit i februari 2017, går in i månad nr 4, snart 5 här uppe.
 
Vilken årstid föredrar du? Varför?
Alltså, jag ÄLSKAR hösten. Alla färger, alla mysiga varma oboykvällar. Mysa framför en brasa i ett hus på landet osv. Men, jag älskar också vintern och sommaren. Men föredrar? Inget sådär. Sommar för att man kan sitta ute länge. Och bada. Såklart. Vintern för allt vackert som snön ger. Hösten för att det bara är SÅÅÅ mysigt.
 
 
Är du beroende av något?
Socker, mobilen, och instagram. Och såklart, kameragrejer av olika slag. Jag ögonshoppar saker som nya kamerahus, objektiv. Drömmer om en till fullformat, och en till backup. Bara för att kunna variera. Mycket sådana saker.
 
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Där jag är, trots allt. För just nu är här så himla fint.
 
Vad är du på för humör just nu?
Jag är inte säker, men det känns som jag pendlar mellan inspiration/kreativ och sysslolös. Så, rastlös? Men glad.
 
Vilket är ditt favoritgodis?
En godis som inte finns längre, som hette Grönisar, ironiskt nog:
 
 
Vilken är din favoritaffär?
Ehm, jag har nog ingen faktiskt. 
 
Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Natt, kväll. Morgontrött som ett as. Kan jobba tidigt osv, men jag blir som piggast på kvällningen. Speciellt när jag är inspirerad...
 
Har du blivit sydd någon gång?
En gång, och 1 stygn. Satte en svarv i handen på dåvarende jobb.
Varning för bild:
 
 
Vem gjorde senast något speciellt för dig?
Albin, när han erbjöd sig trots tröttheten och inte humör kanske, faktiskt erbjöd sig att köra ut mig en riktigt stjärnklar natt i mars. Just den dagen/natten kändes väldigt fin. Och han brukar ju göra mycket egentligen. Allt är ju speciellt på sina sätt. 
Det är främst detta som dyker upp. Men det finns mycket. Men just denna grej, jag älskar stjärnhimmeln. Och ärligt talat, så har jag nog inte sett så mycket stjärnor som då. Helt magiskt. Att det fanns lite norrsken på himlen gjorde bara kvällen mer unik. 
 
 
Är du blyg?
Ganska jättemycket. Vilket säkert inte märks. Tenderar att vara den skämtsamma och kanske ibland mest sociala. Blir tokig av tysnad som känns obekväm. Men jag är sjukt blyg, det bara märks inte. För jag försöker bli mindre blyg.
 
 
Vill du gifta dig?
Jag har varit gift, och det var kanske, allt annat än bra på gott och ont. Så, kan jag tänka mig att gifta mig igen? Ja. Och då ska det vara för resten av mitt liv. Och jag drömmer mer om det nu, än någonsin innan i mitt liv.
 
Vad heter du i andranamn?
Kristina
 
Har du något smeknamn?
Min lillasyster kallar mig för kuben. I övrigt är det nog mest Iza som faktiskt sägs. Kanske ice ibland, eller trollunge. Om ni som läser som känner mig, har ett smeknamn får ni gärna dela med er !
allmänt tjafs | |
#1 - - Johanna:

Gulle du😊🌸 Hade nästan glömt att jag fyllt i denna själv! Men visst är det kul? Är lite lätt beroende men får hejda mig lite så jag inte får någon slags listblogg😉

Svar: Haha! Det var ju ett tag sen .. Men jag har ju tänkt att göra listan ungefär lika länge 😂😂 haha. Det är kul med listor !! 🌸🌼
Iza aka izumiii

Upp