söndagsfix!

Sov nästan till 12 idag. Det är en sådan helg. Det är lite nervöst inför om jag faktiskt mot alla odds får ledigt eller inte. Jag räknar fortfarande inte med det, men han sa trots allt att jag inte skulle sälja biljetten till eventet. Så, det märks kanske imorgon. Och får jag trots allt åka, pga att vi är tillräckligt med folk är min lycka gjord. 
Jag kommer inte vara på mitt bästa humör annars, men det är bara för att jag blir oftast mer ledsen och känslosam än vad jag kanske borde bli. Så, jag får helt enkelt öva som tusan denna vecka med min känslosamma del helt enkelt.
 
Söndag, igår åkte Albin ner till Boxholm, och kommer inte hem förens nästa söndag. Så, gräsänka, eller vad det kallas. Det brukar också betyda; fixa alla bilder som jag har liggandes. Sagt och gjort. Idag är det photoshop som gäller. Tillsammans med en hög disk och sen givetvis orka fixa matlådor för veckan.
Lön på tisdag. Äntligen. Ungefär så är det.
Ska nämligen försöka unna mig ett klipp! Det är dags att klippa av de slitna topparna nu.. Inte klippt mig sen januari. Så, det är tämligen dags för det. Se hur billigt jag kommer undan... Jag hatar delvis att behöva betala fryga 700 kr för att klippa 1 cm. Ibland 2. Men så tänker jag, inom fotografering kan också priser kännas så sjuka. Det är ju rätt mycket man betalar för egentligen. Det tar ju emot i vissa fall, men det är fortfarande en tjänst liksom.
Men jag är alltid glad om jag lyckas hitta något för under 500 kr. För min egna skull.
Mitt hår börjar bli lite långt...
 
Och jag vill gärna ha det långt. Men inte slitet...
 
Hår februari, och håret igår (bild ovan denna).
Det har ju växt lite...!
allmänt tjafs, phonepictures | |
#1 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Skönt med lite klippning :). Har inte klippt mig sen 2012 hos frisören haha ;)

Svar: Jag skulle gärna göra det själv, men har en virvel i lugg och nacke, så jag vågar liksom inte. :p
Iza aka izumiii

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Håller tummar och tår för att du får ledigt! :)

Svar: Det hjälptes inte denna gången, helt kört för att få ledigt :(
Iza aka izumiii

#3 - - Jenni Lenita:

Ja det där med frissan och hur jäkla mycket stålar det försvinner på dessa stället är helt enkelt ologiskt för mig, haha 😄 Jag har varit till frissa ca 5 gånger under mina livs år. Jag klipper mig själv nämligen 😋 Det har jag gjort de senaste 8 åren nu. Jag agerar även frisör för resten av familjen med. Fick investera riktigt bra frisör grejer, tex riktig sax och hårtrimmer.

Är ju inte alla som vågar klippa på sig själva eller låta någon man känner göra det åt en, så alternativet är ju då frissan 😋

Svar: Haha, jovars. Jag har väl kanske 2 eller 4 besök / år. Sällan att jag når 4 besök... Haha. Men något sådant. Jag känner ju ingen som klipper ;) Jag är oftast inte mer kinkig än att det slitna ska bort. Haha.
Jag kan inte, pga virvel i nacke/lugg så jag blir nog mer sne om jag klipper själv xD
Iza aka izumiii

Upp