Time flies, när man redigerar.

Tiden rullar bara iväg. Har suttit och dels redigerat lite av norrskensbilderna, samt att jag tar tag i den oredigerade bunten med bilder. Det innebär att bilderna på Emil och Ville, mina två syskonbarn äntligen redigerades och skickades till syster yster förut. Det känns skönt att ha hela 2017 hit fram redigerat nu. Typ precis på dagen redigerat just nu. Bara det andra från 2016 som legat orört kvar. Och det börjar närma sig slutet även där.
 
Fördelen när jag är ensam hemma, är att jag dels finner det så mycket lättare att redigera så mycket. Dels så slipper jag känna dåligt samvete över att sitta klistrad framför skärmen, istället för att umgås. Även om jag brukar chatta via IRC en del, så kanske man ska komma ihåg det riktiga livet, inte bara det digitala emellanåt. 
Men jag hamnar i min lilla bubbla, min redigeringsbubbla. Det är sjukt svårt att kontaka mig i denna bubbla. Spelar ingen egentligen roll om jag har headset eller ut i högtalarna om jag lyssnar på musik, det är nästan omöjligt...
Tror Albin lyckats ta pulsen på mig vid ett tillfälle, jag märkte inte ens att han gjorde det. Så inne i det kan jag bli. Nästan maniskt. Lite galet egentligen. 
Det fina dock, är att man hittar några som man verkligen vill visa upp, tänkte visa två från i höstas som jag precis redigerat färdigt. Höstfärger alltså. Åh, det är så attans vackert.
 
 
Jag har en grym förkärlek till hösten, och bänkar. Gärna slitna som dessa, lite gammaldags liksom. Det är så sjukt fint. Jag har en bit kvar med redigeringen, men det är inte alls mycket kvar nu.
 
En annan lite orelaterat till bilderna, så är jag lite glad. Kollade på statistiken på bloggen, i skrivande stund har jag haft 19 besökare, bara idag. Och det hade jag den 13 februari också. Så mycket läsare nådde jag inte ens med min gamla blogg. Känns helt otroligt kul! Kanske får börja med bloglovin igen... Även om de bloggar jag brukar fastna för, eller läser ofta hamnar i bokmärkesältet. Lättast för mig då. Det blir så mycket uppdateringar överallt annars. 
Kanske är dags för mat snart btw. Klockan är ju snart 17:00. 
 
/ norrskensskytten - izumii
allmänt tjafs, fotografier | |
Upp