Städ söndag

Woop, det luktar lite renare här hemma. Och det är inte längre ett köksbord i vardagsrummet. Köket är färdigtapetserat. Äntligen, nu återstår hall, vardagsrummet och två sovrum. Så, hoppas det hinner bli färdigt i veckan. Sen ska även min dator flyttas in i ett av rummen som också snart är färdigt. Då kommer jag och Albin ha datorerna i ett varsitt rum. Hej social interaktion! 
 
Nejdå, men iom att det kanske ska bli en studio sen, så ska jag nog även ha datorn där inne. Och så fort vardagsrummet är färdigtapetserat kan vi äntligen börja köpa möbler dit. Det blir mysigt ! Soffa, och bokhylla. Bland annat. Längtar lite tills dess. Slippa ha böckerna i lådor. Och med risk för att kanske slå sig på näsan, men jag behöver mer böcker. Och jag undrar om jag har alla mina böcker...? Det känns som det saknas en del. Måste kolla med mamma om det är några böcker kvar nånstans som kanske blivit kvar. 
Och med det hoppas jag även att jag kommer känna suget att börja läsa böcker igen. Jag saknar det. Men har inte ro nog att läsa just nu. För rastlös någonstans i mig själv. 
 
 
Tänkte nog börja med Harry Potter böckerna igen, eventuellt. Alternativt högen med böcker jag fick i julas. En del på engelska till och med. Det är dags att våga ta tag i läsandet igen. Att börja hitta hem i själen.
För jag är relativt tillfreds med mycket annat. Bara insidan som är rörig ibland, på olika punkter. Som med läsning. Så, det ska nog komma av sig själv sen. 

Allting ordnar sig med lite tid och bra saker omkring sig.
En bok i badet kanske? Why not..?
 
/ norrskensskytten - izumii
allmänt tjafs | |
Upp