rutt 616

Okej, när jag såg skylten första gången var de svårt att inte hålla sig för skratt. Men egentligen är det bara superkul, och gulligt. Norrland, och rutt 616. Helt suveränt. Och med renhorn vid sidan av, om jag förstått och sett rätt dvs. Anyhow. Idag åkte våran vän Balla hem. Mycket tråkigt, vi har haft det hur bra som helst. Mycket äventyr, mycket att se, och ja. Det har varit fantastiskt.
 
Nu har temperaturen sjunkit till ca 18 minusgrader, jag kollar på slutet av Sex&theCity, tänker att jag snart ska sova. Imorgon ska de ringas lite samtal, och se till att jag får mina fakturor hit, det saknades denna månad, trots att uppgifterna hos respektive företag har min nya adress, skadar dock aldrig att ringa helt enkelt. Så, det är morgondagens syssla. Sen är det ju såklart dags för ytterliggare en intervjuv. Så, imorgon blir det återigen svänga in till Luleå och se till att jag får jobb! 
Jag vill ha jobb innan sommaren, helst typ nu. Ett fast så att säga. Känner stundvis en ekonomisk panik, men jag vet att allting kommer ordna sig. Så det är bara att ta det lugnt, andas och göra saker i lugn och ro. Planera och inte köpa en jädra massa onödigt helt enkelt.
 
Det sägs också komma mer snö i veckan, haha. Helt sjukt. Jag blir så glad. Och jag hoppas på att det blir mer skidåkning också. Ska bara fixa bättre glid till skidorna. Sen är det ju faktiskt dags att göra sig av med alla de där överflödiga kilona. Kroppsångest suger. Återigen denna sak att acceptera. I'm working on it. Just nu handlar det om att få in någorlunda rutiner. Det är lite tricky utan fast jobb. Men aldrig omöjligt. Så, nu hoppas vi att veckan innehåller bra och goda nyheter för mig. 
 
Kanske till och med är älgar på skylten? Hmm. Nåväl, otroligt vackert att åka längs sådana här vägar alltså. Och kolla på alla otroligt vackra hus som finns. Man drömmer ju... En dag så!
Just nu blir det en del drömmar att planera kring, och mer om dem drömmarna kommer ni få veta mer om när saker närmar sig. Men, en spoiler är att det står ju ish uppe under "reach out to the stars*"
 
Nu, se det sista. Sen krypa ner bredvid en varm gosig, fantastisk sambo ♥
allmänt tjafs | |
Upp