60 740 bilder..

Igår så gjorde jag en kanske kul grej, om än något omständigt egentligen.. Men jag räknade hur mycket bilder som jag tagit med min Canon 5MarkIII sen jag köpte den 18 oktober 2013. Det är helt okej att räkna när den tar 10 000 bilder, innan den räknar om igen. Och precis som rubriken råder, så hade jag igår tagit totalt 60 740 bilder. 
 
Det är ungefär ca 20 000 /år. Jag trodde dels att siffran skulle vara högre, men ändå inte. Kanske för att jag haft en svacka ett rätt så bra tag. Både på redigeringsfronten, samt att faktiskt knäppa bilder. Men så halkade vi in på ämnet igår på den chatten jag sitter vid. Jag tror att jag med min gamla kamera, min Canon 7D, tagit ännu mer. Dock har jag inte orkat ta tag i att räkna dem, mest för att de ligger på 2 olika hårddiskar just nu. Kanske orkar göra det någon gång dock. Dessvärre har jag inte kvar den pga elaka saker, men det är sådant som sker.
Den ska väl ersättas, någon gång i framtiden. Hoppas jag. Känner mig naken med bara 1 kamera just nu.
 
När jag började fotografera så fotograferade jag i princip varje dag. Från 20-300 bilder beroende på. Rätt sjukt egentligen. Och attans ledsamt att jag inte har några foton kvar från oktober 2007 fram till 13 april 2010. En elak hårddiskkrasch, där tyvärr ingenting gick att rädda. Vi skulle göra backup samma dag som den dog. Hur sorgligt som helst. Har några av mina "bästa" bilder från den tiden också, men ikke. Kan inte få tillbaka dem.
Tur att man har utvecklats så mycket sen dess dock. 
 
Jag hade tänkt att sätta mig lite nu med några av dagens bilder, vi har lite chill och vil. Så pojkarna spelar/pratar spel. Medan jag då slank undan in hit för att skriva och redigera. 
Har för övrigt köpt både kängor, termobyxor och sockar nu! Så, nu behöver jag inte vara rädd för att pulsa i snön längre! Hur awesome som helst. Kan bjuda på instgrambilden som jag la upp tidigare idag:
 
Kängorna är från Meindl, köpta på XXL Sport och Vildmark och termobyxorna köpta på Stadium Outlet. Sjukt najs tbh. Nu kan jag gå i snön utan att ha snö överallt.
Känns awesome. 
 
Nu, redigera lite. Hoppas molnen lossnar och att kanske kanske få se norrsken. Inte supersäkert att det ens syns idag, men vi ska kolla lite prognoser och grejer.
Om inte annat kanske vi åker ut på stjärnskådning. Det ska bli klart väder imorgon, så då kanske om inte annat, finns det en större chans!
 
/ norrskensskytten - izumii
allmänt tjafs | |
Upp