norrsken, norrsken... tar det någonsin slut?

Well, inte säsongsmässigt fören ish april? Det är då det börjar bli för ljust för att fånga detta magiska norrsken. So sad. Och egentligen heter det trots allt, Polarsken. Norrsken används visst lite slarvigt, för att citera texten...
 
 
Jag älskar att se det från balkongen, kan inte ens föreställa mig känslan senare när man lyckats skaffa hus och grejer. Att bara gå ut på baksidan istället, utan alla ljus, fy bubblan. Fullmånen och kristallvit snö. 20 minusgrader och allt bara lyser. Hur magiskt ?!
På tal om magiskt, eller ja inte alls i den utsträckning, men en låt jag fastnar för när jag redigerar ibland, youtube är min nya kompis... TheFatRat-Monody(Feat Laura Brehm) ← lyssna gärna :)
 
Jag lyssnar mest på chillstep, eller alternativt lite houseish, nightcore när jag redigerar. Eller nästan mest chillstep. Blivit lite kär i några låtar med Alan Walker, också. En ny kategori musik, ish. Men det finns i "Min mix" på youtube, det jag HELST har i bakgrunden. Fett skönt..
 
Dessa magiska polarsken ändå, rätt maffigt, och detta tog jag när det var en "smäll" 7-8 november. Var en rätt kraftigt smäll den 4e december nu, men med tanke på jobb etc, samt närmare -21 grader så var jag både för trött och sliten för att ens överväga att åka ut. Nytt ställe, och tusen med info och intryck = död Iza..
Men snart kanske det vänder lite igen, och om dryga 1.5 vecka så ska vi ju också åka hem. 
Helgen kanske bjuder på en fotosession dock, håll till godo! Ni får nog faktiskt bara se resultatet i efterhand.. Kanske lite kommer på instastories för dem som följer mig där.. Och ja, det är numer privat, och det har lite med jobb att göra, och andra orsaker. Det är inte för att stänga er ute alls egentligen, jag vill främst och mest av allt kunna styra följare bättre. Jag har ju annars mitt officiella account: photobyiza
Vill ni följa mitt privata på: norrskensiza - är ni givet välkomna, men lämna kanske en kommentar om vem ni är så jag vet :)
 
Nu ska jag dock, spara lite redigering till imorgon, och sen kommer det iaf MINST 1 inlägg imorgon, varför vet nog dem som känner mig och följt med, det är en fin dag imorgon!!
Godnatt sköningar. [ jag har inte kunnat stava något på hela dagen, det har varit mer rätta mina ord än faktiskt skriva idag ]
norrsken, nordlys, polarsken | |
Upp