MilkyWay

Härliga Lucia, härliga natt och KLARA natt, så ja. Jag fick några bilder idag, på en fin milkyway, och en liten bit av svagt, knappt synligt för ögat norrsken. Men jag ville ju faktiskt ta bild på stjärnorna nu. Och jag känner att ett kolfiberstativ vore att föredra just nu... Aluminium är inte kul i 13 minusgrader. No like.
 
 
Jag hamnar en del här, strax utanför Buddbyn, precis vid vägen, det är en ganska bra plats. Och väääldigt fint. Men inte jättebra med tanke på att det kommer bilar då och då. Hursom, så när jag åker själv, så åker jag helst till ställen jag varit på förut, där jag vet att jag kan ta mig med bilen, och så att jag inte hamnar i en snödriva någonstans... Vore lite olyckligt. 
Men jag älskar att det var stjärnklart just idag. Tog bilderna runt 19 tiden ungefär. Skulle säkert synas mer stjärnor nu, lite senare.. Men osäker på om jag verkligen ska ut en gång till, en del av mig vill, en annan vill inte... jag sliter mig itu där..! Haha. Men vi får se....
 
Älskar detta dock, att se stjärnorna såhär. Det är liksom, i princip som på fotografierna jag delar. Inte stackade tsms, med 4 bilder. Utan en och samma. Inget är tillagt.
Helt magiskt underbart.
fotografier | |
#1 - - Emma:

Ååh stjärnor! Häftiga bilder <3
Hade tänkt jag skulle fotat stjärnhimlen i Gambia, men där var ljusföroreningarna all over the place.. Men man kunde se de tydligaste stjärnbilderna, som var vridna på lite andra sätt än man är van vid ^^

Svar: Jo, det är väl lite annat där med stjärnhimlen, kan tänka mig.. Man skulle ju nästan vilja göra en sådan där polarresa typ, med riktigt slädhundar, bo i igloor och grejer. Artic travel ish, se norrskenet där ute liksom, måste ju vara , HELT sjukt. Älskar sådant <3
Iza aka izumiii

#2 - - Emma:

Eller hur! Typ Svalbard eller nåt vore ballt. Där har man nog stjärnklara nätter som heter duga! ^^

Svar: Javars, får dra ihop ett litet gäng och åka ! :D Why not liksom?! :D Såå ball grej att göra :D
Iza aka izumiii

#3 - - Matilda:

Fantastiskt fina bilder!

Svar: Tusen tusen tack Matilda !!
Iza aka izumiii

Upp