Konsten att slappna av.

2018 tänkte jag börja med att hitta återkoppling till att läsa böcker igen. Jag saknar att läsa, har sakta börjat, men det är inte tillräckligt. Saknar känslan av att slukas upp av en bok. Att stänga av. Hitta ro för att läsa utan att bli påverkad av omgivningen. Helt galet ju, egentligen. Tror det försvann lite året där jag behövde glasögon, blev så trött av att läsa. Det blev bättre emd glasögonen, men ... Jag hade istället fyllt mina annars läsa böcker tid, mot tusen andra saker, eller iaf något annat. Så, hitta tillbaka. Tänkte även lite mer seriöst leta yogakurs, alternativt försöka med tutorials på youtube. Så, har ni några bra tips, bring them!
 
Monody.
 
Blir en del sådan musik atm, något i det hela tilltalar mig, kanske för att det är bara så skönt att lyssna på.
 
Idag har hela jag varit ett kolli, så fruktansvärt dödstrött. Sov visst 2 timmar på eftermiddagen, woho! Så bra går det nu... Jag vet att de vänder snart. Men alltid när man kommer hem från lite ledigt, är man alltid mest förvirrad de första dagarna. Framåt marsch är tanken. Medan hjärnan har gått och pensionerat sig lite.
Igår, som exempel. Köpte ju ny dammsugare (ÄNTLIGEN) och skulle rabbla mitt mobilnr, för första gången typ någonsin, var jag på riktigt tvungen att kolla upp det i telefonen. Hjärnan bara la av, helt. Jag fattade nada. 
"Vadå? Mobilnummer? vad fan har jag för nummer...?"
 
2018 ska bli ett bra år, även 2018 har jag saker att se fram emot. Förhoppningsvis någon roadtrip, bröllop och bebis (lillsyrran ska ha bebis!!). Och såklart, upptäcka Norrland ännu mer ! Och kanske kanske lite annat gott och mysigt, men det kommer jag berätta mer om när allt är klart! Vill inte ta ut något i förskott...!
Bjuder på en jättetaggad Iza från tidigare i år, busandes och försökande att ta schyssta selfies. Slutade sådär.
allmänt tjafs | |
Upp