Årsresumé del 1

Nu till den stora sammanfattningen! Som ni längtat, eller hur?! Dock, kommer jag dela upp det lite.. Mest för att få med så mycket som möjligt men fint och sammanfattat ofc. Är ni med...?
Vi börjar bara med denna bild, eftersom Januari i år, inte nog med att det var den månaden jag började blogga, det var också månaden jag sa upp mig från mitt förra jobb, efter dryga 2 år och 3 månaders jobb. Det var månaden som det hände mycket.
Så, vi gör såhär:
Januari: Dels så var jag redan nu, på dels så mycket bättre humör, jag räknade ner dagarna till flytten, och till sista dagen på mitt jobb. 23 januari var det dags att ta avsked från det jobbet. Sambon flytade upp redan 8 januari, då han började sitt nya jobb, uppe i Norrland, närmare bestämt Boden den 9 januari. Sedan skulle han komma hem lite innan vi skulle åka med bilen alla de där milen upp... Längtan var rätt stor, så. Flyttstäda, och styra och fixa. Tidig inflyttning till nya hyresgästen osv. Bilden ovan sammanfattar känslan när vi var klara kan vi väl säga.....
En ganska tom hall i gamla lägenheten, tack och bock.
 
Februari: 
En sjukt kass bild, MEN. Eftersom vi åkte den sista januari, började mitt februari såhär, med ett av de "starkare" norrskenen jag sett. Inte jätteskarpt, inte jättesynligt, men tillräckligt för att kunna säga att det var norrsken iaf. Sjukt magiskt för mig... Haha. 
Arriverade tidigt i Boden, fick vänta på tillgång till lägenhet pga tidigare hyresgäst som verkar ha trashat lägenheten, de var mer att fixa än vad de troligtvis anade från början. Men tillgång fick vi ju, och ja. Det är som det är. Lite av det finns tidigare berättat om jag inte minns fel. Februari innebar nytt jobb även för mig, som tidningsbud här, ett bra sätt att lära sig hitta tänkte jag. Och jo, det hjälpte ju, lite iaf. 
Jag började testa och våga mig ut och gå i skogen, lika roligt när jag sedan sjönk ner i snön som var upp till knä/höft på sina ställen utan termobyxor... 
Lycklig Iza i snö. Jag var lite blöt sen xD Haha. Behövde värmas lite hemma sedan.
Som sagt, snö banne mig överallt. Men fy fabian vad göttigt. Jag älskar ju snö. Överdrivet töntigt lycklig och hög. Februari gick smidigt ändå, 2 arbetsintervjuver dessutom, och det senare sedan blev mitt nya jobb från och med 13 mars sedan. I februari sedan fick vi även vårat första besök från Balla, och det innebar norrskensjakt, Rödbergsfortet, samt nya kängor och termobyxor...!

 
Mars: 
Nytt jobb igen, nya utmaningar. En av de mest stjärnklara nätter jag sett i hela mitt liv. Jag har då aldrig sett vintergatan så otroligt tydligt för blotta ögat. Galet. Det var helt enkelt en månad med nytt jobb, norrskensmagi, och tyvärr en tråkig händelse som skakade oss alla....
Men i övrigt var det mest fokus på jobb. Få ordning på lägenheten osv. Det fanns en del som behövdes, såsom gardiner, lampor, med mera. Men det blev ganska hemtrevligt. 
I mars tog jag också ett bra beslut att åka till Luleå, för att där skulle premiären av Jonna Jintons dokumentär spelas, så då fick jag äntligen träffa denna fantastiskt mysiga tjej som jag (i skrivande stund, följt 1.5 år), men då bara läst hennes blogg några månader. Kommenterat lite och även fått lite fin feedback. Så töntigt glad just då. Så kul att hon som sagt, och skrivet i inlägget, kände igen mig. Lyckan!
Avslutade mars med norrsken nästan varje kväll, rätt magiskt det med...
 
Let's.. Stop there. Resten kommer senare i ett annat inlägg...!
 
 
fotografier, personligt, tillbakablick | |
Upp