1st of December

Well hello there. Ja, jag lever. Jag har bara jobbat något, delvis för mig, kanske. Omänskligt mycket. Lite över 200 timmar landade november på. Phew, det bör bli en ganska glad lön i december nu när man sist fick "lön" var i september. Akassa och timjobb sen dess. Ett timjobb som varit ganska mycket timmar... 
också därför bloggen har ekat lite, inte mycket vid datorn, och framför allt inte varit hemma. Men, i december nu, blir det mer hem hemma och trevligt. Och om dryga 18 dagar åker vi ner till familjerna för lite jul och mysigt. Längtar faktiskt. Träffa syskonen igen, familjen osv. Det ska bli riktigt mysigt.
 
Och snön då? Jo för bövelen, den ligger kvar. Älskar det. Så ovant, fantastiskt men såå himla underbart.
Imorse när jag åkte hem var det såååå vackert längs vägen. Rimfrost / små disigt på sina ställen. Himlen var sådär "blåa timmen" vacker och bara .. Ja. Magiskt. På några ställen såg jag lite renar, haha. Kan inte fatta att jag skrev så, men ändå. Jag såg renar som låg och sov delvis i snön/vilade och några som gick. Inga på vägen som tur var, men bakom viltstängsel. Och de som var "utanför", de låg mest vid sidan av bara. Så himla härligt. Jag är så tacksam för det här, den här platsen. Snön, renar, ljuset, mörkret. Det är så himla fint. Jag tog dock inga bilder, men jag njöt hela vägen. Log och bara kände mig så tacksam igen för att få uppleva allting här.
Den här tog jag lite snabbt imorse, precis innan jag åker in i Boden, här var de mindre vitt på träden, men ack, så vackert ändå. 
Det bästa med denna morgon var att jag fick äntligen efter ha sovit borta sen i måndags, äntligen krypa ner bredvid min älskade sambo. Nu blir det bara fokus på att vara nära och göra saker tillsammans när jag varit borta mer eller mindre hela november för jobb. GAh, ska bli sååå skönt att jobba närmare hem i december. Och sen som sagt, få åka hem. 
 
Nästa år ska vi köpa adventsljusstakar, i år räcker inte våran budget dit. Men, det kommer !! Lite julpynt har vi ju. Bjuder trots det, på en bild från julen i Blåvik förra året, från deras gran <3
allmänt tjafs, phonepictures | |
#1 - - Emma:

Ååh! Lite avis på eran snö. ^^ Här är det typ 1 cm snö just nu.. bättre än ingenting kanske, men ändå! :0

Svar: Haha, det är amazing att ha så mycket snö! Fattar det knappt själv emellanåt..! Hoppas det kommer mer till er !
Iza aka izumiii

Upp