photographs. capture the moment.


Can You see it ? The photographer in the window?
 
--
 
När jag har rensat och kollat igenom en uppsjö av bilder så ser jag både hur mycket som jag faktiskt vuxit som fotograf, samtidigt som några fotografier fortfarande är SPOTON så att säga...!
Några av dessa har jag delat tidigare, och några finns det fortfarande att dela med mig av. Just den mer kreativa sidan. Sen hittade jag också några godingar från 17 sep 2011, på Lina, Lukas och Alex. Ute på Saltholmen i Göteborg.
Jag hade precis börjat fotografera i RAW format och var rätt noob inom photoshop. Samt att jag då redigerade på laptop dessutom. Så, det blev väldigt ofta grådassiga bilder jämfört med dagens bilder... Så, jag tog tillfället i akt och se om jag kunde göra en ny edit. Och well, den ger ju iaf lite mer färger än bilden ovan, samt att jag har "korrigerat" den så det ska vara mer "raka" linjer. Så, better or worse?
Saltholmen borde jag verkligen besöka igen snart dock, eller ja. Nästa gång jag åker till Göteborg. 
(Även bilden här på bron mellan stenarna är en ny edit)
--
 
Jag hade dagar där jag kände mig ett med kameran, här också med en gammal Canon 20D. Men då fotade jag ocksp ganska mycket mer blommor emellanåt, och tyckte jag var "ball" när jag fångade det snyggt. Alltså.. Haha. Så töntig.... MEN, några fina sommarblommor från en i övrigt ganska grå dag:
När jag såg dessa kameran så dog jag lite, vart såååå himla nöjd. När jag ser dem nu, så ser jag ju iofs fortfarande dem som väldigt bra bilder. Dock, så hade jag nog kunnat.. Erhm, ja. Kanske fått fram mer färger? Bilderna är från 2012.
 
--
 
Jag älskar ju hösten, och den ligger lite runt hörnet och därför så tänkte jag återigen visa före/efter av en äldre. Tyckte ett tag att orginalet inte alls behövde redigeras, men fortfarande. Jag redigerade ändå. Till något mer eldigt helt enkelt.
Sen kan vi ignorera min tidigare blogglänk, för den bloggen är död...
Som sagt: en lite eldigare variant fick det bli.
Det har helt enkelt hänt lite sen första bilderna i photoshop känner jag. Jag är nog lite tryggare i redigeringen idag, och ibland kanske sämre, men mycket för det bättre ändå känner jag. 
Det är härligt att få respons från er på tidigare bildinlägg och det värmer mig gott. Jag vet att de varit väldigt mycket bildbomber, men det blir nog så när man ligger efter... Haha, så varför inte bildbomba med gamla bilder och lite historia kring dem?
 
Anyhow, jag känner mest att jag vuxit ganska mycket och det i sig är grymt kul just nu. Det känns skönt. Väldigt skönt att veta att man utvecklas helt enkelt. So happy me ! Go me and stuffs. 
Det bästa är ju att jag lär mig mer om fotografering hela tiden !! :D
 
 
Hoppas ni gillade inlägget <3
 
 
fotografier, före, efter bilder, tillbakablick | |
Upp