kamerasjukhuset.

Ja, jag brukar säga så. När kameran är borta, att nu befinner den sig på kamerasjukhuset. Senaste bilden med blixten där, ja, ni kanske såg, det var rätt smutsigt på den där kameran/sensorn. Efter mycket om och men så beslöt jag mig att det är värt det att skicka den på en check and clean till Mölndal, Canons verkstad för att få den fin igen. Och en service på kameran har definitift aldrig skadat. Dels ser jag det som en "billig" försäkran att hålla kameran vid liv lite extra år, och att jag helt enkelt känner att den mår bra. Det är ju som sagt, som mina små bebisar. Jag döper dem liksom. kom igen? 
 
Min första 350D, var verkligen min bebis. Det var också i augusti 2007 jag skickade in den på min absolut första service. Varför? Jo, LCD hade gått sönder då den ramlat på kakelgolv. Samt att jag hade, även då. En stor smutsfläck på linsen.
Jag i solnedgången på en ö i Göteborg 2007. Så ja. Smuts även då.
Såhär glad blev jag när den kom tillbaka i oktober sedan! MIN BEBIS!
 
Jag har alltid varit mån om mina kameror, även om de inte alltid kan ha verkat så bland nära och kära. Men på riktigt, om någon av mina kameror dör, så är det ungefär som om jag själv dör lite. Galet, ja. Jag vet. Och kanske har det släppt lite. Ett tag var det ganska extremt. Kameran, har ju bråkat med mig ibland ändå. Vet en midsommar, tror de var 2009 (då hade jag min 450D), så bara stendog kameran. Bara sådär. Jag fotade, och sen så bara. Dog den. I mina händer. Ingenting hjälpte. Jag fick höra att jag blev tokblek och apatiskt efter detta. Det är "bara" en kamera.. Men det gjorde ont i mig.
 
-
 
Nu är alltså, min stora soulmate - 5markIII inlämnad på sjukhuset för sin kur av städning och en kontroll.
Lite tur att jag har en backup just nu. Lite tur. Och jag fuskar denna gång... Jag fotar lite i JPEG med den just nu. Lite för att jag är otroligt lat, och lite för att kunna dela med er direkt. Det kan lika gärna bli lite RAW också, men just nu, är det mest bara för att inte skapa ett större lager av bilder. Jag har så det svämmar över...
En bild från gårdagens solnedång dessutom! SE det går mkt fortare när man kan dela direkt ;)
BARA för att poängtära en färskare bild!
 
--
 
Men, å andra sidan. Under tiden kameran fixas så hinner jag ju ta tag i de andra bilderna. Och då blir det ännu mer bilder här på bloggen! Ville och kom precis på att jag kanske skulle berätta det för er. Haha. Smarttjej.nu.
 
Nu, ska jag återgå. Jag är snart färdig med bröllopsbilderna. Då är det bara resten av juni, Haparanda och lite annat från juli kvar. Pust.
 
 
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Sarah:

Så himla fin solnedgångsbilden e :)

Svar: Tack så mycket :)
Iza aka izumiii

#2 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Hoppas att du får tillbaka kameran snart! :D
Jag har aldrig lämnat in någon av mina sådär, bara skickat en på service då det var något fel med den :P

Svar: 1-2 veckor, eller 4-6 veckor. Det beror på om den behöver lagas eller ej :) Men det fixar sig hursomhelst :D
Iza aka izumiii

#3 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Men har du en sån där blåsbälg som man kan blåsa bort en del smuts, det är jättebra :)

Svar: Jag har... Och jag har använt den. Men det försvinner inte. Därav jag skickar den. :p
Iza aka izumiii

#4 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Jaha, där ser man! :O Har inte haft något så envist skräp i någon av mina kameror, det är skönt :P

Svar: Det förstår jag! Jag måste se till att lära mig göra det bättre själv, men ibland får man ta hjälp utifrån :)
Iza aka izumiii

#5 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Absolut :) Det är bra att man kan ta hjälp av andra också :D

Svar: Jaa, speciellt när man inte kan själv xD :D
Iza aka izumiii

Upp