åhå! äntligen !

Idag fick jag dels info kring utbildningstart nästa vecka, samt även det glada beskedet att min kamera, min stora bebis är färdig och skickas mest troligtvis idag hem till mig. ♥
Så snart blir det alldeles fint omkring mig. Den behövde inte bara en ny sensor, utan även en ny mattskiva. Ajaj.. MEN, så farligt blev det inte allt som allt. Jag är både glad och tacksam att när jag väl skickat in kameran pga oro att något är fel, att det faktiskt ÄR något fel.. Det kostar ju ändå, men har man inte pengar att köpa ny kamera för, så är det bättre att reparera och laga. Det ger ju kameran lite längre livslängd. Ibland dock känns det som jag är ensam med att skicka kameror på lagning/städa ur. Väldigt få omkring mig som fotograferar gör det iaf. 
 
Min 5markIII har varit inne tror jag, 3 eller 4 ggr. Första gången var så dumt, de var bara en knapp som "saknades" som skulle dit, och sen var det en städning, och nästa gång var det förra året, när sensorn hoppat nästan 1 cm ur plats! Den ramlade i golvet från datorn (ca 40-50 cm fall). Så, ja. Jag hade grova problem med fokus och att de inte blev. När de sen ringde mig sa dem "Du hade lite svårt med fokus sa du? - Ja? - "Jo, det är inte så konstigt, din sensor har liksom hoppat ur led".
Eh, bra där. Men de fixade dem och jag fick tillbaka en kamera som leverade fantastiskt. Det blir nog samma nu. Rengjord, och nytt. Det är nästan som en ny kamera när den kommer hem. Det bästa jag vet..! Haha.
Sen är det ju givetvis så att jag önskar att jag inte behövde skicka in den, men ibland går min lilla nojja lite för långt. Jag vet ju det. Jag och teknik är dock inte alltid överens.
 
Jag har ju haft problem med både laptops och mobiler, och även kameror... Vissa gånger frågar dem vad jag gör med kameran/laptop eller mobilen. För jag får "felkoder" som inte ens dem ibland känner till, eller problem som INTE ska hända. Så, jag vet inte. Otur eller oflyt, men det gör ju också att jag försöker vara så rädd om mina grejer jag bara kan. 
Jag menar, jag tappade en 50mm optik en gång, och då hittade mamma den sen, (tappade den på vintern), och den dök upp när snön smält:
Mamma såg något som blänkte till på asfalten, och WOILA! Det var detta hon fann.. Så om något undrar hur ett 50mm f1.8 ser ut efter ha blivit överkört av snöplog, blicka på bilden. Och håll därefter saker i kameraväskan.
 
Iom att jag rev i min, UTOMHUS, i mörker, så såg jag aldrig att den ramlade ut... och det var först 2-3 dagar senare jag upptäckte att det var borta. Inte så kul.
Otur? Klantig? Oflyt? 
 
Men nu ser jag fram emot att stora bebis kommer hem <3 Lagom till skolstart, och kanske även norrskenschanser !! (Ska eventuellt ut inatt och skåda stjärnor iaf!)
 
allmänt tjafs | |
Upp