sunday walk.

Jag gick ut en sväng idag, andades lite härlig frisk luft, tog lite bilder. Hittade tussilago!! Det ni, känns som om våren faktiskt kommer på ingång nu. Så, ljusare nätter, tussilago och lite mer plusgrader. Denna vecka blir säkert lite knasig med vädret som innan, det säger att de ska snöa imorgon, men vet inte förens jag faktiskt ser det..
 
Jag hade tänkt ta en mycket längre promenad, men det blev inte så. Varit lite frusen de här dagarna, men trots en varm tröja och inte alls kallt ute så, kände jag att det bet i mig ändå. Blåste inte så mycket heller egentligen. Sådant som sker. Misstänker att en förkylning är på g och ska ta knäcken på mig framöver... Men hoppas ju såklart att jag slipper. En annan dag kanske jag går den rutt jag hade tänkt. Och kanske är det inte så mycket snö i skogarna då, så jag kan ta långa promenader i skogen istället också.. Längtan till det är stor.
 
 
Några bilder från promenaden iaf. Tog bara en mobilbild på tussilagon, var bara några få som fanns där i diket, blev lite chockad först när jag såg dem. Kanske för att jag sett en del vårbilder på instagram, och när jag tittar ut här så ser jag fortfarande snöhögar. Kanske.
Matlådor är gjort, jag är mätt, nu återstår en dusch innan sängdags för att sedan köra ytterliggare en jobbvecka. På onsdag kväll kommer sambon hem, och åker igen fredag kväll. Himla osis. Så ska se om jag kan luska ut vart de ska tända någon eld här på valborg på söndagen sedan. Tänkte iaf försöka hitta på något. 
 
Godnatt på er.
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Emma:

Åh fy för förkylning :/ Peppra med ingefära, det hjälper mot det mesta! :)

Svar: Brukar köra en del med vitlök, men verkar inte ha brutit ut ännu, så får se ! :i
Iza Palm

#2 - - Emma:

Ja vitlök är också kanon! (om man orkar med lukten haha...) ^^

Svar: Jag älskar vitlök:) framför allt som krydda till mat:) och i guacamole ❤
Iza Palm

Upp