Norrland, äventyr

Det är så härligt, egentligen. Hur mycket lust och energi man kan få av ett nytt ställe. Att veta att ännu är inte allt "upptäckt". Jag har tillsammans med Albin, bott här nu i 2.5 månad. Och det känns så himla bra. Det är både att jag trivs bra på mitt jobb. Jag lyckades hitta ett jobb. Jag var rädd att de inte skulle gå förens, ja, senare. Men, jag lyckades. Ihärdig. Har tillochmed, sen start på detta jobb fått hela två erbjudanden om andra jobb. Men som jag vänligt tackat nej till. Det är så himla skönt, en slags självförtoende boost faktiskt. Mycket med tanke på att jag i Linköping sökte nästan 60 jobb, och fick kanske 10-15 svar, varav alla var nej. Här har jag sökt kanske 10-20 jobb, och i stort sätt fått svar från alla. Eller ja, SSAB har faktiskt fortfarande inte levererat ett svar, men antog att det är kört därifrån ändå. Men men. Nu har jag ett jobb jag känner att jag trivs väldigt bra med, och jag hoppas att jag blir kvar där ett bra tag nu. 
 
Men, till det jag skulle skriva. Igårkväll så kände jag mig lite sådär efter lingonvecka lite småhängig. Fått problem med naveln, igen. Känns som jag har en "pinne" som försöker ta sig ur den. Skitjobbigt. Har röntgat osv, tagit prov men, inget som synts, eller så. Typiskt. Men frågan är om jag ska försöka igen? Eller bara hoppas att det går över. Så, vi får se. Hursom, igårkväll.. Då tog vi ändå bilen och åkte till storforsen, om än rätt sent egentligen. Men det var värt det. Det var ganska skönt att åka bil och bara släppa allt tungt just nu. Jag är lite känslig, HSP, och det är en av anledningar till att jag försöker att inte läsa så mycket nyheter, det påverkar mig så mycket. Iaf denna gång, och det är ju inte alls konstigt. Så att åka iväg och göra lite annat var väldigt skönt. Tog inte bilder då, förutom med mobilen.
Lite mörkt, och mysigt. Denna är från min instagram izafisa
 
-
 
Idag åkte vi faktiskt ut igen. Och jag kom hem med nästan 300 bilder i kameran. Så, ska alldeles strax ta och plöja igenom och rensa dem. Sen dyker säkerligen något upp här. Sålänge kan ni få en fin bild på mig och min älskade Albin ♥
Också denna från min instagram
 
NU, rensa bilder.
allmänt tjafs, phonepictures | |
Upp