mars 2016 vs mars 2017.

Av ren nyfikenhet kollade jag min mars folder från 2016, för jag känner och vet att jag fotograferat mer i år såhär långt, dvs antal dagar i månaden. Jag sorterar bilderna per dag, och månad. Så, denna mars hade jag med andra ord, fotograferat 21 dagar av 31. Förra året, hade jag 8 dagar fotograferade av 31. Det är en både stor och liten skillnad. Det är också första gången på nästan 3 år tror jag, när jag inte har en hög med bilder oredigerade från samma månad eller så. Utan allting fram till idag, i år är redigerat. 
Det är ett väldigt gott tecken på att jag mår bättre, har lite mer ork, och ändå känner mig mer inspirerad. Och jag drömmer lite om att hitta det hus vi tänker på, inte för långt ut, men ändå en annan närhet till skogen. Och kanske då, så kommer det lossna ytterliggare lite inspiration. Jag har alltid haft en kärlek till skogen, marken och ljuset därtill. En kombinerad tillvaro liksom. Jag jobbar med att motverka min mörkerrädsla på samma gång. Därför är ficklampor, fotogenlyktor det bästa som finns. 
 
Det är en lång väg till hus, men det är också mycket billigare med att köpa hus häruppe än hemma. Vi tittar då och då, och de finns många vi gillat. Men, vi måste fortfarande spara ihop en slags budget för sådant. Och det har varit svårt med ekonmin ett tag nu.. Förhoppningsvis kommer det börja rulla bättre snart, och då ska skulder först betalas tillbaka också, och en bättre planering med upplägg av matköp/matlådor etc. Att inte åka och småhandla och dylikt för ofta. Vi har en plan, och den känns ändå väldigt bra. Nu ska det bara bli en rejäl omställning och verkställas också. Det har funkat rätt hyffsat när båda haft jobb förut, så nu ska det ju helt enkelt bara bli bättre.
När båda två jobbar igen. Längtan är stor till en bra vettig och skön rutin. Det känns som det man velat ha i flera års tid, faktiskt kommer komma nu. Det känns otroligt bra.
 
Jag hoppas också att statistiken på blogg.se funkar snart... Det är ibland lite frustrerande att inte se hur många besökare man haft/har. Nåväl, jag hoppas innerligt att det funkar när det kommer igång igen. De verkar ju jobba hårt med det.
 
Detta är en bild från 20 mars 2016, Tinnerö Eklandskap, Linköping. Dramatisk himmel och härligt ljus med allt som vaknar till liv. 
 
Och denna, från den 26 mars i år, strax utanför Boden från mitt lilla äventyr på en isig, slirig väg. Också här vi fotade norrskenet igår. Just nu faller det dock snö utanför, så valde istället en bild på en solig dag istället! 
 
Lite skillnad eller hur?
 
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Fint i Boden :)
Fint i Tinnerö också :) Jag var i Tinnerö idag och fotade vid Rosenkällasjön :D

Svar: Härligt, hoppas att få se bilderna sedan ! :D
Iza aka izumii

#2 - - Ida:

Åh vad fina bilder!

Svar: Tack så mycket ! :)
Iza aka izumii

#3 - - Katta:

Jätte fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket :)
Iza aka izumii

#4 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Haha, gud vilket roligt inlägg! :)

Svar: Med skillnaden? Haha:)
Iza Palm

Upp