det närmar sig..

Sakta med säkert blir de bara ljusare och ljusare. Det är ljust fram till nästan 21 just nu. Likadant när jag vaknar på morgonen, innan solen dyker upp bakom träden på vägen till Luleå. Himla fint alltså. Idag hade jag egen bil till jobbet, och likaså imorgon. Så på vägen hem idag åkte jag gamla vägen, dvs det finns möjlighet att stanna längs vägen för att fotografera lite. Och det är så fint där tycker jag. Kanske faktiskt ska ta med telezoomen imorgon också... Kanske ta den stora väskan istället.. Haha. Kommer se kul ut. Nåväl. Kan nog bli spännande. 
Det kliar lite i fingrarna efter att gå ut och fota, men tröttheten. Shit alltså. Den får ge sig snart. Och kanske gör den det också. Behöver bara hitta sättet att komma dit. Kanske faktiskt blir bättre när det väl tas fart i att motionera osv ordentligt. 
Jag känner att det är lite dåligt just nu på den fronten. Men det blir så. Invaningsperiod med jobb, och att hitta rutinerna hemma. Oc det går ju rätt bra framåt. Så nu ska bara det sista på plats. 
 
Hursom haver, lite bilder från vägen hem var det ju faktiskt tänkt att jag skulle visa, och en från morgonen innan jag åkte. Himla fint ljus ute då alltså.
 
Som sagt, på morgonen. Rätt så fint underbart ljus. 
 
 
 
Blir liksom inte mätt av dessa vyer. Bergen kring Boden, de öppna åkrarna och skogpartierna. Så mysigt. Åker förbi några byar på vägen och det känns så himla gosigt. Det finns också helt otroligt fina hus längs vägen, så det är himla roligt att bara se det också. Jag hade tänkt gå in i skogen, men med gympadojor så tog jag inte risker idag.. Det kändes som en dålig idé. Det kommer ju, som ni ser några gröna fläckar här och var.
Imorse när jag åkte var det dock väldigt halt på vägarna. Men nu på eftermiddagen var det så mycket bättre. Så, ja. Vintersulorna kvar sofar, tills det inte är minusgrader på nätterna? Jag vet inte, men ska inte ha dem för länge heller. Sålänge de inte blir snökaos igen då. Ser dock lite lovande ut med 6-8 plusgrader på dagarna dock. Ska inte ropa hej, för i måndags var det 11 minusgrader när jag åkte till jobbet..... Imorse var det åtminstonde 2-3 plusgrader! Det skiljer sig rätt mycket med andra ord. 
 
En trött, och röd om kinderna Iza, med kanske för mkt skärpa, men hey. Jag leker / försöker hitta en balans. 
Nu väntar en dusch, byta till sommartäcket och sömn. Hoppas ni haft en fin dag!
allmänt tjafs, fotografier | |
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Förstår att du inte kan se dig mätt på de där vyerna, det ser fantastiskt ut! :)

Skönt att det går mot lite ljusare tider nu :)

Svar: Så otroligt vackert. Känns som man kan uppleva mycket innan man ens sett häften av allting. Sommaren blir nog riktigt rolig !!
Iza Palm

#2 - - Days by Johanna:

Så fina bilder du bjuder på :)

Svar: Tack så jättemycket :)
Iza Palm

#3 - - emblas.se:

Så härliga vyer! själv fick man "njuta" av lite regn här i Uppsala idag... det luktar gott av regn iallafall! ^^

Svar: Mm. Sommar regnet ❤ men ja. Det kan lukta väldigt mysigt med regn också. Nu hoppas jag bara denna dag bjuder på samma väder hem så jag kan fota lite till :)
Iza Palm

#4 - - Johanna:

Vackert! Ja nu har ni det ljusare hos er än vi har det här nere, härligt😊🌞🌺

Svar: Det går otroligt fort känns det som! Bara se när all snö faktiskt försvunnit med. Är ju en del 😂
Iza Palm

#5 - - Ida ♥:

Fina bilder :)

Svar: Tack så mycket !!
Iza Palm

#6 - - Jenni Lenita:

Åh jag bara älskar när det börjar smälta bort och dagarna känns som eviga 😍 Nu är det roligare att ta promenader också, slipper man halka omkring och glida runt på gatorna, haha 😂

Svar: Ja men eller hur !! Och kanske kan man då börja springa sen också :D
Iza Palm

#7 - - Jenni Lenita:

Haha, ja jag måste om jag köper löparskor, min man kommer annars att bli knäpp på mig 😂

Svar: Hahaha, jaså?
Iza Palm

Upp